نوشته شده توسط : ali
 
 
لوکس گرایی، آنچه که امروزه بیشتر در غالب چشم و هم چشمی و تجمل گرایی در آمده است تا یک سبک و سیاق و سلیقه! اما به طور کلی علاقه به اجناس لوکس الزاما رابطه ای با تجمل گرایی ندارد گاهی یک عنصر به دلیل اصالت خاصی که در بتن خود دارد صفت لوکس بودن را جذب می کند.

 ترفندهایی برای لوکس شدن دکوراسیون منزل شما در نظر گرفته ایم، پس اگر به لوکس گرایی علاقه  دارید با ما همراه باشید.

 
با استفاده از لوسترهای چلچراغ مانند می توانید حالت تجملی را به دکوراسیون داخلی خود ببخشید
 
 
استفاده از لوسترهای چلچراغ مانند به خوبی می توانند حالت تجملی را به فضای دکوراسیون داخلی خود ببخشید. اما در خرید آنها ارتفاع سقف را نیز در نظر داشته باشید.
 
ترکیب رنگ طلایی با رنگ های خنثی جلوه ی بی نظیر و لوکسی به فضاهای شما می بخشند
 
 
ترکیب رنگ طلایی با هر رنگی به خصوص رنگ های خنثی جلوه ی بی نظیر و لوکسی به فضاهای داخلی شما می بخشند، این رنگ می تواند به عنوان یکی از لوازم و وسایل و یا در دکوراسیون شما بدرخشد .
 
  
انتخاب یک فرش با طرح اصیل در ترکیب با مبلمان خاص در لوکس شدن فضای شما تاثیر به سزایی دارد
 
 
انتخاب مناسب یک فرش با طرح اصیل در ترکیب با یک مبلمان خاص می تواند در لوکس شدن فضای شما تاثیر به سزایی داشته باشد.
 
 
چوب های کنده کاری شده به خوبی می توانند فضای شما را متفاوت جلوه دهند
 
 
چوب های کنده کاری شده به خوبی می توانند فضای شما را متفاوت جلوه دهند، می توانید به عنوان یک میز یا صندلی و یا آینه و کنسول استفاده کنید .
 
استفاده از سنگ های طبیعی با نقوش خاص حال و هوای لوکسی به فضای شما می بخشند
 
 
استفاده از سنگ های طبیعی به خوبی می توانند حال و هوای لوکسی به فضای شما ببخشند، به خصوص استفاده از سنگ های طبیعی با نقوش خاص در سرویس بهداشتی یا آشپزخانه برای این منظور بسیار مناسب اند.
استفاده از مجسمه ها در ابعاد بزرگ حال و هوای عمارت های مجلل را به فضای شما می بخشند
 
 
استفاده از مجسمه ها در ابعاد بزرگ حال و هوای کاخ ها و عمارت های مجلل را به فضاهای داخلی شما می بخشند، این مجسمه ها می توانند در هر فضایی همانند راهروها، پاگرد پله ها و... قرار گیرند.
 
انتخاب نوع، طرح و رنگ کاغذدیواری به خوبی می تواند حالت فضایی شما را به حالت لوکس تغییر دهد
 
 
استفاده از کاغذ دیواری با طرح و بافت خاص به خوبی می تواند حالت فضایی شما را به حالت لوکس تغییر دهد، انتخاب نوع طرح و رنگ مناسب به خوبی در این زمینه کارساز خواهد بود.
 
 
 
رنگ ها برای ایجاد حسی لوکس و سنگین در فضا نقش مهمی بازی می کنند
 
 
رنگ ها برای ایجاد حسی لوکس و سنگین در فضا نقش مهمی بازی می کنند. بعضی رنگ ها مثل بنفش، آبی درباری، طلایی، نقره ای، مشکی، قرمز مایل به قهوه ای و... حسی از تجمل و اصالت را در خود دارند.
 
استفاده از خز و یا پارچه هایی با پوست حیوانات ایجاد حس تجمل و لوکس بودن را می دهد
 
 
استفاده از خز و یا پارچه هایی با طرح و رنگ پوست حیواناتی مثل مار، ببر و پلنگ و ... همیشه از جانب طراحان مد و دکوراتورهای داخلی برای ایجاد احساس تجمل و لوکس بودن در حین ظرافت و زیبایی به کار گرفته می شود.

 
جزئیات تزئینات داخلی، با وجود اینکه شاید کمتر به چشم می آیند تاثیرات بسیار بزرگی در یک فضا دارند
 
 
جزئیات تزئینات طراحی داخلی مثل درب ها، قرنیز و دیوار کوب های چوبی، گچ بری های هنرمندانه، تزئینات شومینه یا حتی دستگیره های کمدها با وجود اینکه شاید به نظر برسد که کمتر به چشم می آیند تاثیرات بسیار بزرگی در برداشت شما از یک فضای دارند. 


:: بازدید از این مطلب : 1849
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
 
 
پارک ملی کوبوک در آلاسکا یکی از دور افتاده ترین و بکر ترین پارک های ملی و طبیعی دنیا است. با توجه به اینکه هیچ جاده ای برای رسیدن به آن وجود ندارد تنها راه رفتن به این پارک پیاده روی و یا استفاده از هواپیماهای چارتر است که مخصوص این مسیر اجاره داده میشوند...
به اینکه هیچ جاده ای برای رسیدن به آن وجود ندارد تنها راه رفتن به این پارک پیاده روی و یا استفاده از هواپیماهای چارتر است که مخصوص این مسیر اجاره داده میشوند.

ویژگی منحصر به فرد این پارک ملی وجود سه تپه شنی و کویری بزرگ در وسط جنگل های سردسیر آن است که مجموعا 20 هزار هکتار وسعت دارند. احتمال میرود که این تپه های شنی بدلیل فرسایش توسط یخچال های یخی در این مناطق بوجود آمده باشد.

 

















:: بازدید از این مطلب : 1978
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
 
 
شهر توریستی و ارزان از کشورهای مختلف دنیا برای توریسم های جهان در این گزارش معرفی می شود...




 نگوسیگالپا مرکز هندوراس در آمریکای مرکزی
نهمین شهر ارزان دنیاست (توجه کنید در این مقاله به شهرهای توریستی می پردازیم، وگرنه در قاره آفریقا، شهرهایی وجود دارند که خیلی ارزانتر است). در مرکز این شهر، آپارتمان دو خوابه برای اجاره ماهی 700 دلار است، در صورتی که اگر همین آپارتمان را در هنگ کنگ اجاره کنید باید 7 هزار دلار بدهید، ضمن اینکه مکان های گردشگری زیادی هم در این شهر خواهید دید و نسبت به مکزیک همسایه شمالی اش خیلی به صرفه تر است.







 بندر کراچی
بزرگترین شهر پاکستان، ارزانترین شهر توریستی دنیا نام گرفته است. اجاره بهای یک آپارتمان دو خوابه لوکس در بالای شهر تنها 350 دلار است، اجاره همان آپارتمان در نیویورک 4500 دلار می باشد، یعنی چیزی حدود 13 براتبر بیشتر. بله، کراچی ارزان ترین شهر دنیاست.





کلکته در هندوستان
در رده هفتم قرار دارد، یک وعده فست فود در کلکته 3 دلار برای شما آب می خورد، حال مقابل آن مسکو را قرار دهید که باید 20 دلار بپردازید.





تونس
اجاره ماهانه یک آپارتمان در این شهر شمال آفریقا، تنها 500 دلار است؛ در حالی که در توکیو شما باید حدود 4900 دلار بپردازید. گرچه انقلاب در این کشور باعث شد که گردشگران زیادی را از دست بدهداما رفته رفته دوباره توریست ها پایشان به این شهر باز شده است، از ایران هم به تونس نتور می برند.   




 اسلام آباد، پایتخت پاکستان
دومین شهر ارزان جهان ... هر ساله توریست های زیادی از اروپا به این شهر ارزان می روند و البته از آنجا هم به هندوستان سفر می کنند.  


:: بازدید از این مطلب : 1886
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
شاید «نیکلای چائوشسکو»، برای بسیاری از نسل قدیم تر ایرانی ها آشنا باشد یا در اخبار چهره ی وی را دیده باشند. نحوه ی سرنگون شدن این دیکتاتور در سال های ابتدایی دهه 70 شمسی برای بسیاری از ایرانیان شگفت آور بود...




شاید «نیکلای چائوشسکو»، برای بسیاری از نسل قدیم تر ایرانی ها آشنا باشد یا در اخبار چهره ی وی را دیده باشند. نحوه ی سرنگون شدن این دیکتاتور در سال های ابتدایی دهه 70 شمسی برای بسیاری از ایرانیان شگفت آور بود. از این رو در حافظه ی تاریخی ایرانی ها همواره نام رومانی و چائوشسکو ماندگار شده است.







این روز ها خبر می رسد که قصر این دیکناتور در رومانی به جاذبه جدید گردشگری رومانی تبدیل شده است. قصر چائوشسکو در زمان خودش یکی ابر سازه ی معماری بود. برای ساختن این قصر میلیون ها دلار هزینه شده بود در حالی که بسیاری از مردم رومانی در فقر و تنگدستی به سر می بردند این دیکتاتور برای خود یک قصر رویایی ساخته بود.









این قصر در زمینی به مساحت 14 هزار متر مربع ساخته شده است، به کاخ بهاره شهرت دارد و در حومه بخارست، پایتخت رومانی واقع شده و به مدت 25 سال محل زندگی چائوشسکو و همسرش بوده است. این کاخ در سال ۱۹۸۹ میلادی در پی قیام مردمی علیه دیکتاتوری چائوشسکو توسط انقلابیون مصادره شد.








پیش از این نیز محل اعدام انقلابی این دکتاتور و همسرش در یک یاز پادگان های اطراف بخارست نیز به یک جاذبه گردشگری درآمد زا تبدیل شده بود که هزاران گردشگر در قالب تور ویژه‌ از یک پادگان نظامی در حومه بخارست که دیکتاتور رومانی و همسرش در در 25 دسامبر 1989 آن اعدام شدند، دیدن می کنند.



:: بازدید از این مطلب : 2396
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
سواحل سفید و نرم و دریای گرم و شفاف اغلب آن چیزی است که همه آرزویش را در سر می‌پرورانند. اما اگر در جستجوی چیزی متفات هستید...
سواحل سفید و نرم و دریای گرم و شفاف اغلب آن چیزی است که همه آرزویش را در سر می‌پرورانند. اما اگر در جستجوی چیزی متفات هستید، شاید بتوانیم آن را در این فهرست از سواحل عجیب  به شما نشان دهیم.


10. ساحل شیشه‌ای، کالیفرنیا، ایالات متحده






این ساحل عجیب در نزدیکی شهر فورت برگ (Fort Bragg)، واقع شده  و نکته‌ی جالب اینکه این ساحل در اصل نتیجه‌ی آلودگی محیط زیست است. این سنگریزه‌های شیشه‌ای تراش خورده، در اصل زباله‌هایی هستند که در طول سالیان متمادی و در بخش شمالی شهر، به دریا ریخته شده‌اند و بعدها توسط امواج شکل داده شده و تراش خورده‌اند. امروزه این ساحل به یک نقطه‌ی گردشگری معروف و محبوب تبدیل شده است. مشاهده‌ی یک ساحل بی‌نظیر و قدم زدن روی سنگ‌های گرد شیشه‌ای از جمله دلایل جذابیت این نقطه است، اما به لحاظ مسائل بهداشتی باید از جمع آوری این سنگ‌ها خودداری نمود.


9. شاخ طلایی (Zlatni Rat)، جزیره‌ی برک (Brac) ، کروواسی








این ساحل کوچک که تنها 530 متر آن به سمت آب‌های شفاف و کریستالی دریای آدریاتیک گسترده شده، در جنوب جزیره‌ی برک واقع شده است. این نقطه‌ی دیدنی بازدید کنندگان فراوانی را به سوی خود جذب می‌کند که مایلند از گرمای خورشید لذت برده، به آب تنی در آب‌های خنک ساحلی پرداخته و با ورزش‌های آبی سرگرم شوند. این نقطه همچنین به عنوان مکانی مناسب برای موج سواری با تخته و بادبان به شهرت رسیده است.


8. مجمع‌الجزایر بازاروتو (Bazaruto)، موزامبیک







این جا شاید یکی از دورافتاده‌ترین سواحل جهان لقب بگیرد و معنای نام آن نیز جزیره‌ای از غبار است. در اصل این ساحل و طبیعت دست نخورده‌ی آن، بسیار دور از سرزمین اصلی واقع شده و شاید تنها ماجراجویان اصیل را به سوی خود جذب کند. همچنین در این نقطه استراحت‌گاه‌های قابل توجهی وجود دارند که اقامتی فراموش نشدنی را برای مسافران رقم خواهند زد. طبیعت بکر، فعالیت‌های متنوعی از جمله ماهیگیری، سفرهای تفریحی با قایق، اسکی روی آب، پاراگلایدینگ و تماشای وال‌ها، دلفین و فلامینگوها از جمله جذابیت‌های این منطقه برای گردشگران است.


7. مونارکو (Menorca)، اسپانیا

  



این جزیره‌ی کوچک مدیترانه‌ای، دارای 120 ساحل مبهوت کننده و جالب توجه است! در واقع اینجا یکی از مهیج‌ترین نقاط مجموعه‌ی جزایر بِلریک (Balearic)، به شمار می‌رود. به شفافیت آب آن توجه کنید، در کنار شنا کردن در این آب زلال و کریستالی، کانو و کایاک سواری نیز از دیگر فعالیت‌های مفرحی است که در این ناحیه انجام می‌شوند. جایی فوق‌العاده برای لذت بردن از مزایای سفر به سواحل در فصل تابستان.


6. سواحل ماسه‌ای سیاه، جزیره‌ی بزرگ، هاوایی

 



ماسه‌ی سیاه رنگ این جزیره  نتیجه‌ی فعالیت‌های مکرر آتشفشانی است که در این جزایر رخ می‌دهند. سواحل متعددی در بیگ آیلند وجود دارد که در میان آنها پونه لوو (Punalu u)  ازهمه مشهورتر است. در کنار رنگ غیر عادی ماسه‌هایش، بازدیدگنندگان به آنجا سفر می‌کنند تا پیک نیک برگزار کرده و حمام آفتاب گرفتن لاکپشت‌ها را به تماشا بنشینند.


5. آنسه سورس دی آرجنت (Anse Source d'Argent)، جزیره‌ی لادیگو، سیشل









ساحلی بی نظیر و سمبلیک که زیبایی آن همچون تصاویر کارت پستال‌ها تماشایی و به یاد ماندنی است و به نوعی می‌توان گفت امضاء و مشخصه‌ی اصلی جزایر سیشل به حساب می‌آید. سواحل نرم ماسه‌ای، آب گرم و شفاف اقیانوس هند و تخته سنگ‌های بزرگ گرانیتی که در گوشه و کنار جزیره پراکنده شده  و باعث به وجود آمدن غارها و حفره‌های متعددی شده‌اند، همه و همه از جمله دیدنی‌های این نقطه به حساب می‌آیند.


4. ساحل خلیج کتدرال (Chathedral)، شبه جزیره‌ی کروماندل (Coromandel) ، نیوزلند









ساحلی معروف و دیدنی که اغلب به عنوان یکی از زیباترین سواحل دنیا از آن نام برده می‌شود. عکاسان بویژه مایلند تا برای عکاسی سفری به این نقطه داشته باشند. اینجا بیشتر به خاطر تخته سنگ‌های جوش خورده با اشکالی جالب که شکل و ظاهری کاملا متفاوت بدان بخشیده، به چنین شهرتی دست یافته است. شنا، غواصی و کایاک سواری از جمله فعالیت‌های پر طرفداری است که در این منطقه انجام می‌شوند. در کل می‌توان گفت خلیجی است با چشم انداز تماشایی و مبهوت کننده.


3. اَلگرو (Algarve)، پرتغال

 







نام این ساحل در زبان عربی الغرب است، ساحلی که در جنوبی‌ترین نقطه کشور پرتغال واقع شده و از خطوط ساحلی تماشایی برخوردار و با غارهای آهکی دیدنی لبریز شده است. سواحل تأثیر گذاری که می‌توان به صورت پیاده و  یا با قایق به بازدید از آن‌ها رفت. گشت و گذار در میان این ستون‌های ماسه سنگی که درگوشه و کنار و بر فراز دریا گسترده شده‌اند خالی از لطف نخواهد بود.


2. پارک ایالتی جولیا فایفر، بیگ سور، کالیفرنیا، ایالات متحده


 







این نقطه بویژه به دلیل آبشار مک وی (Mc Way) به شهرت رسیده است که از صخره‌ای در نزدیکی اقیانوس به پایین فرو می‌ریزد. خلیجی که به شدت تماشایی است و اگر چه دسترسی به ساحل آن دشوار است، اما بازدیدکنندگان فراوانی را به سوی خود جذب می‌کند که خود را با قایق بدانجا رسانده و از این منظره دیدنی لذت می‌برند.


1 .خلیج جرویس، نیو ساوت ولز، استرالیا







:: بازدید از این مطلب : 1925
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
در این مقاله، با گورستان باستانی و اهرام شکوهمند ممفیس آشنا شوید.
شرح کلی
مجموعه ممفیس بناهای تاریخی بی‌نظیر زیادی را در برگرفته است که مربوط به دوره باستانی هستند. هرم پلکانی اولین فرعون ممفیس، قدیمی‌ترین سازه معماری یافت شده از این نوع است که در ساخت آن، تماما از سنگ‌های آهکی منظم و صیقل خورده استفاده شده است. کرجی خورشیدی، یکی از قدیمی ترین قایق‌های ساخته شده است که به شکلی سالم در جیزه و در محوطه هرم خئوپس کشف شد.

قدمت گورستان باستانی سقاره به دوره شکل گیری تمدن فراعنه باز می‌گردد. ارزش تاریخی، هنری، و جامعه شناختی این بناها، گواهی بر یکی از درخشان‌ترین تمدن‌های جهان است.





معرفی
ممفیس، پایتخت پادشاهی مصر باستان بود که آرامگاه های متنوع و شگفت انگیزی همچون سنگ قبرها، مصطبه های مزین، معابد، و اهرام را در خود جای داده است. در روزگاران قدیم، اهرام مصر از عجایب هفتگانه جهان به شمار می رفتند.


تأسیس ممفیس
منس یا نامر، که اولین فرمانروای پادشاهی متحد مصر بود، دستور داد پایتخت جدید را در محوطه دلتای رود نیل بنا کنند. این شهر به نام های منس، مِن نهفِر و همچنین هوتا-کا-پتا و یا خانه "کا"ی (روح) پتا (مقدس ترین صحن که به خدای نیروی آفرینش تخصیص داده شده بود که یک صنعتگر با سر قوچی شکل بود و به طور مشتاقانه پیکره انسانیت را در چرخ کوزه گری خود شکل می داد) شناخته شده است.






از عظمت ممفیس که زمانی زبانزد یونانیان بود، تنها گورستان های تاریخی و ویرانه های هرم پتا به جای مانده و تندیس های بسیاری در این ویرانه ها کشف شده که فراعنه و بزرگان شهر و گورستان شگفت انگیز آن را به تصویر کشیده اند.


گورستان سقاره
گورستان سقاره نزدیک ترین گورستان به پایتخت و بزرگترین آن هاست که اولین هرم عظیم سنگی در آن واقع شده است. جوزر، مؤسس دودمان سوم این هرم را با ایجاد تغییراتی در شکل مقبره های پیشین که مصبطه (سازه چهار ضلعی آجری بزرگ که دیوار هایش به سمت داخل شیب دارند و سقف آن ها صاف و هموار است) نام دارند، برای خود ساخت و برای اولین بار سنگ جایگزین آجر شد.







این هرم در داخل مجموعه ای آرامگاهی ساخته شده و با دیواری نازک به ارتفاع 10 متر، از جنس سنگریزه های آهکی احاطه شده است. چهارده درب سنگی کاذب بر دیوار حائل نقش بسته شده اند. ورودی بزرگی نیز تعبیه شده که توسط یک راهرو  به سالنی ستوندار راه یافته و به محوطه ای معروف به حیاط جشن منتهی می شود. سکویی پلکانی در یک طرف این میدان واقع شده که محل جلوس و تخت فراعنه بوده است. معابد مقدس در شرق و غرب این سکو قرار گرفته اند.


سنفرو، بنیانگذار دودمان چهارم، شکل آرامگاه را به هرم های کنونی با سطح مقطع مربعی تغییر داد و از آن پس تمامی هرم ها به این فرم ساخته شدند. هرم سرخ که به خاطر رنگ قرمز آجر های استفاده شده در آن (بعد از سرقت سنگ آهک های تزئینی) به این اسم نامگذاری شده، در گورستان دهشور واقع شده است. هرم خمیده در جنوب این گورستان قرار گرفته که شیب هر چهار سطح آن تقریبا در نیمه هرم عوض شده و کمتر از شیب اولیه است.

 


ساخت اهرام بزرگ جیزه
خوفو (یا خئوپس) که پسر سنفرو بود و همچنین جانشینانش خفرع (خفرن) و منکورع (منکوره)، با ساخت اهرام بزرگ جیزه به مقام و اعتبار زیادی دست یافتند. هرم، نمادی از خورشید (خدای بزرگ رع) است که از دوره دودمان چهارم به بعد، پرستش آن ترویج یافت. کتیبه های یافت شده در تالار های تدفین هرم که قدمت آنها به اواخر پادشاهی باستان بر می گردد، از تبدیل شدن پادشاه مرده به خورشید صحبت می کنند.






افق خئوپس
قدیمی ترین و بزرگترین مقبره ساخته شده برای فرعون " افق خئوپس" نام دارد. ورودی این مقبره در میانه سطح شمالی آن قرار دارد. پس از ورود به داخل هرم، راهروی باریک آن به دو بخش منشعب می شود که بخش اول آن به اتاقی حفر شده در زیر بنا منتهی شده و بخش دوم آن به اتاق کوچکی به نام تالار ملکه، و از آنجا به سرسرای بزرگ و پس از آن به تالار بزرگ شاه ختم می شود.


اهرام دیگر
دو هرم دیگر در دوران باستان، با نام های "خفرع بزرگ است" و " منکورع روحانی است" شناخته می شدند و بخشی از مجموعه آرامگاهی باستانی بودند که در ابتدا به دستور سنفرو ساخته شد.
 


:: بازدید از این مطلب : 2470
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
"برزوهوم" نام مکانی تاریخی در کشمیر است که به لحاظ باستان‌شناسی اهمیت زیادی دارد و در شمال غرب باغ معروف «شالیمار» قرار دارد. در این مکان صخره های بزرگ سنگی قرار دارند که قدمت آن به هزاران سال پیش بازمی گردد...
"برزوهوم" نام مکانی تاریخی در کشمیر است که به لحاظ باستان‌شناسی اهمیت زیادی دارد و در شمال غرب باغ معروف «شالیمار» قرار دارد. در این مکان صخره های بزرگ سنگی قرار دارند که قدمت آن به هزاران سال پیش بازمی گردد.






این منطقه که در دل کوه‌های هیمالیا قرار دارد. چم انداز بدیع و زیبایی را به وجود آورده است. از طرف دیگر طبیعت بکر این منطقه مناظر بسیار زیبایی دارد که هر گردشگری را مشتاق بازدید و اقامت در آن می کند. خانه‌های باستانی در این مکان که حالت غار مانند دارند بیش از 2 هزار سال پیش از میلاد ساخته شده اند و بالاتر از سطح زمین واقع هستند.

 






باستان شناسان در این منطقه شواهد زیادی مبنی بر سکونت طولانی مدت انسان در سال های دور یافته اند. در عملیات باستان شناسی که در این مکان به مدت 6 سال(1961 تا 1968) انجام شد، 10 اسکلت انسان که مربوط به دوران نوسنگی بودند، یافت شد.

 








صخره‌های بزرگ سنگی در برزوهوم نشان می‌دهد که قدمت این منطقه به «دوران نوسنگی» در عصر حجر باز می گردد. دوران نوسنگی بخشی از عصر حجر بود که مردم شروع به استفاده از تکنیک جدید ساخت ابزار برای پرداخت سنگ‌ها کردند. در حال حاضر این مکان تاریخی تحت حفاظت سازمان باستان‌شناسی هند است. و بازدید کنندگان زیادی به آن جا مراجعه می کنند.



:: بازدید از این مطلب : 2504
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
San Gimignanoیک تپه کوچک در منطقه ای معروف به توسکانی ایتالیا، در 56 کیلومتری جنوب شهر فلورانس است.
روستای رون وسطیی اتروسک که در این محل قرار داشت ، وقتی در سال 1199 مستقل شد و اولین شهرداری خود را به دست آورد شروع به ساخت کلیسا ها و ساختمان های بزرگ در این شهر کردند و این ساخت و ساز تا سال 1353 که این شهر سقوط کرد ادامه داشت. این بنا ها که آسمان خراش های دوران خود بوده اند هنوز در این تپه قابل مشاهده هستند.

















:: بازدید از این مطلب : 1859
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
کمپ به محلی اتلاق می شود که کوهپیمایان و کوهنوردان و طبیعت گردان جهت اقامت خود از آن استفاده می کنند، عمدتا کمپ برای برنامه های بیش از یک روز تعبیه می شود و باید به تمام خصوصیاتی که به توضیح آنها پرداخته شده توجه کافی داشته باشید...




کمپ ها به دو نوع تقسیم می شوند : کمپ طبیعی و کمپ مصنوعی
کمپ طبیعی: از عوارض طبیعی تشکیل یا استفاده می شود مثل غارها، زاغه ها، شکاف ها ، غار برفی و کومه موقت در جنگل. استفاده از این کمپ ها تجارب بالایی را در کوهنوردی می طلبد.

کمپ مصنوعی: در این کمپ از لوازم مصنوعی استفاده می شود مانند چادر، که بحث ما در اینجا چادرهای کوهنوردی هستند. در یک چادر دو یا سه نفره شما باید با کوله هایتان مدت زمانی زندگی کنید، پس چگونگی این کار را باید قبلا در شرایط و هوای خوب بیاموزید.


اصول برقراری کمپ
1_ابتدا باید ایمنی محل کمپ را در نظر گرفت.


2_دور بودن از محل ریزش سنگ، یخ و برف و غیره

3_خودداری از ایجاد کمپ در کنار رودخانه ها و کف دره ها به علت جاری شدن سیل و سر و صدای آب

4_نبودن در جهت باد

5_ محل کمپ باید در دید قرار داشته باشد تا در زمان حادثه نیروهای امدادی بتوانند به راحتی محل را پیدا کنند. در کوهستان معمولا باد در دو جهت می وزد: باد قله و باد دره. باد قله بعد از غروب خورشید باد از قله به دره شروع به وزیدن می کند. اما باد دره روزها از دره به طرف قله می وزد. پس در روز باید جهت باد را مشخص کرد و سپس کمپ را برقرار نمود.

6_صاف و بدون شیب باشد.

7_خودداری از برقراری کمپ در کنار چشمه ها زیرا حیوانات شب ها برای استفاده از آب به چشمه ها می آیند که می تواند ایمنی شما را به خطر اندازد.

8_در هوای طوفانی و بارانی ابتدا کوله را در چادر قرار داده درب آنرا ببندید تا چادر سنگین شده و باد چادر را با خود نبرد.

9_ استفاده از نایلون برای زیر چادر برای منتقل نشدن رطوبت به کف چادر

10_چادر را خوب و محکم و کشیده برپا کنید و پوش روی چادر  را نصب کنید.

11_حفر یک نهر کوچک به عرض و عمق 10 سانتی متر که بهتر است زیر لبه های پوش چادر باشد تا در هنگام بارندگی آب باران زیر چادر نفوذ نکند و یک یا دو راه خروج آب نهر تعبیه کنید.

12_برای استحکام بیشتر میخ های چادر روی میخ ها سنگ بگذارید

13_ از برپایی چادر در زیر درختان به علت صاعقه بپرهیزید. چادر در زیر درختان بعد از مدتی بارندگی خیلی سریع تر خیس می شود.

14_نبودن کمپ در مسیر حیوانات اهلی و وحشی و کوهنوردان دیگر

15_بستن درب چادر در زمان بیرون آمدن و داخل شدن به چادر به علت وارد شدن حیوانات موذی مثل مار و عقرب

16_محل دستشویی باید پایین دست کمپ و با فاصله مناسبی ایجاد شود.

17_ یک کیسه پلی اتیلن یا گونی پلاستیکی بزرگ جهت قرار دادن لوازم اضافی بیرون از کمپ همراه داشته باشید و لوازم اضافه را داخل آن قرار داده و چند سنگ روی آن قرار دهید.

18_در شرایط بادهای با سرعت بالا با فاصله یک متر از اطراف چادر یک دیوار سنگی به ارتفاع 60 سانتی متر و عرض 40 تا 50 سانتی متر ایجاد کنید تا باد چادر را پاره نکند. در زمستان به علت کولاک در مناطق کوهستانی با بلوک های برفی دیواری به ارتفاع 60 سانتی متر و عرض 40 سانتی متر ایجاد کنید تا باد و سرمای کمتری ایجاد گردد. زیرا برف هایی که در اثر کولاک درز اطراف چادر جمع می شوند باعث شکستن ستون های چادر می شود.

19_پرهیز از برافروختن آتش در اطراف چادر و در جهت باد

20_یک کیسه نایلون برای جمع آوری زباله هایتان در نظر بگیرید.

21_ در بدترین شرایط دو یا سه نفر با کوله هایتان باید در چادر زندگی کنید، چگونگی این کار را خوب بیاموزید.

22_پرهیز از ایجاد کمپ در گوسفند سراها که معمولا دارای سنگ چین هم هستند به علت اینکه آنجا محل زندگی کنه ها و دیگر جانوران موذی می باشد

23_غذاهای بودار خود را بیرون چادر و در فضای آزاد قرار ندهید به این علت که حیوانات شامه ی بسیار قوی دارند و به سراغ آنها می روند. غذاها را در ظروف دربسته و در محلی که حیوانات را تحریک نکند، نگهداری کنید.
 
24_خودداری از استفاده چراغهای خوراک پزی و روشنایی که دارای شعله هستند در چادر

25_پرهیز از تعویض کپسول گاز و ریختن بنزین در چراغهای بنزینی در زمانیکه داخل کمپ شمع یا شعله دیگری وجود دارد، به علت آتش سوزی

26_دور کردن جانوران موذی با ریختن مقداری تنباکو در اطراف چادر

27_چسب وصله آماده که برای ترمیم چادر به کار می رود همراه داشته باشید.

28_تعیین مسئول در برگزاری اردوها و برنامه ها

29_در اردوهای آموزشی در مناطق کم ارتفاع و مسطح می توان چادر ها را به صورت دایره دور هم برپا کرد و از فضای میانی دایره که درب چادرها در آنجا قرار دارد برای برگزاری جلسات و صرف غذا و صرفه جویی در مصرف روشنایی استفاده نمود.

30_ بعد از برچیدن کمپ محل آن را به صورت اولیه برگردانید.


:: بازدید از این مطلب : 2532
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
با رعایت این نکات در مورد نحوه رزرو و تعیین محل اقامت تجربه سفری آسوده تر. اقتصادی تری خواهید داشت. اگر قصد سفر داشته باشید بسیاری افراد اپلیکیشن ها و وب سایت هایی را به شما معرفی می کنند که ادعا دارند می توانند بهترین انتخاب را برای شما و سفرتان داشته باشند...
با رعایت این نکات در مورد نحوه رزرو و تعیین محل اقامت تجربه سفری آسوده تر. اقتصادی تری خواهید داشت. اگر قصد سفر داشته باشید بسیاری افراد اپلیکیشن ها و وب سایت هایی را به شما معرفی می کنند که ادعا دارند می توانند بهترین انتخاب را برای شما و سفرتان داشته باشند اما مشکل اینجاست که قضیه به این آسانی نیست. برای مثال برنامه سفر کاری خوبی که درماه گذشته داشته اید دیگر برای سفر تابستانی و خانوادگی شما مناسب نخواهد بود.






یکی از دلایل اصلی این تناقض در تجربه سفر به مقصدهای گوناگون در زمان های مختلف هتل ها هستند. قیمت اتاق هتل ها روزانه و یا گاهی اوقات به صورت ساعتی بسته به میزان تقاضا تغییر می کند.

اینترنت جای خوبی برای شروع است. می توانید هتل های موجود در شهر و کشوری که قصد سفر به آنجا دارید را بررسی کنید. محل قرارگیری هتل ها اهمیت زیادی دارد گاهی اوقات کرایه تاکسی برای رفت و آمد از هتل به مقصدهای دیگر در شهر مورد نظر بیشتر از آنی می شود که تصور می کردید.
بعد از انتخاب محل اقامت در مورد سایت هایی که تخفیف هایی در مورد هتل ها و محل های اقامت در شهرهای مختلف می دهند تحقیق و جستجو کنید. از دیگر مراحل مهم بعد از انتخاب هتل و محل اقامت رزرو و گرفتن اتاق است که در مورد آن باید به یک سری نکات توجه کنید.
 
1. با هتل تماس بگیرید
با خود هتل (نه شماره رزرو) تماس بگیرید و قیمت هایی که به صورت آنلاین پیدا کرده‌اید با قیمت های مستقیم مقایسه کنید. گاهی اوقات رزرو مستقیم به همراه مزایایی مانند وای فای رایگان و صبحانه می شود در این صورت حق انتخاب انعطاف پذیرتری خواهید داشت و رزرو خود را مستقیم و بدون واسطه انجام می دهید.
 
2. مطمئن شوید که قیمت تمام شده را می‌دانید
برخی هتل ها هزینه صبحانه، استفاده از استخر و باشگاه را به صورت جداگانه حساب می کنند و آن را در قیمت آنلاین خود منظور می کنند. مطمئن شوید قبل از رزرو اتاق در مورد هزینه های جانبی هتل سوال کنید.
 
3. هتل هایی را که در جستجوهای اینترنتی قرار ندارند را نیز در نظر بگیرید
بسیاری از هتل های کوچک علاقه ای به پرداخت کمیسیون به سایت های گردشگری را ندارند و گاهی اوقات در تماس با آنها می توانید به طور مستقیم تخفیفی را از مدیر آن بگیرید.

 4. مکان بزرگتری را در نظر بگیرید
اگر قصد اقامت به مدت طولانی را دارید و یا با تعداد زیادی از اعضای خانواده سفر می کنید به گزینه اجاره خانه و یا آپارتمان نیز فکرکنید. در بعضی مواقع در اقامت های طولانی با تعداد بیشتر افراد این گزینه ها با صرفه تر هستند.
 
5. گاهی بدون رزرو قبلی سفر کنید
این مورد برای شهرهای بزرگ در مواقع شلوغ سال صدق نمی کند. اما گاهی اوقات با مراجعه به هتل ها در اولین ساعات روز که تعداد اتاق های خالی بیشتر است می توانید با قیمت های مناسب اتاق بگیرید.


6. مراقب پیش پرداخت ها باشید
اگر از طریق سرویسی قصد رزرو اتاق در یک هتل را دارید که باید از پیش مبلغی را پرداخت کنید،‌ تمام قوانین مربوطه را مطالعه کنید و از هزینه ها و میزان بازپرداخت پولتان در هنگام انصراف دادن با خبر شوید.
 
7. از سایت‌های لحظه آخری غافل نشوید
برخی وب سایت ها سرویس هایی را به مشتریان خود ارائه می دهند که شامل تخفیف های ویژه در هزینه اقامت و سفر می شوند و می تواند کمک بزرگی به بودجه سفر شما باشد. البته برای بدست آوردن آنها باید سریع و هوشمندانه عمل کنید.
 
8. پکیج‌های سفری را فراموش نکنید
اگر تنها قصد سفر به یک نقطه را دارید به دنبال پکیج هایی باشید که هزینه رفت و آمد، اقامت و بلیط را یکجا تحت پوشش قرار بدهد. گاهی این پکیج ها قیمت ارزانتری نسبت به تمام موارد به صورت تک تک دارد.
 
9. در مواقع خاص سفر نکنید
یادآوری این نکته نیز اهمیت دارد که برخی مقصدهای سفر در برخی مواقع از سال بیشترین بازدید کننده را دارند و هزینه ها نیز به مراتب بالاتر است. انتخاب زمان دیگری برای سفر غیر از مواقع شلوغ مانند تعطیلات با صرفه تر است.


:: بازدید از این مطلب : 2022
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 فروردين 1396 | نظرات ()