امکان اجرای بازی‌های پیچیده در مرورگر موزیلا فایرفاکس
نوشته شده توسط : ali
طراحان مرورگر موزیلا با همکاری یک شرکت سازنده بازی‌های ویدیویی در تلاش هستند تا اجرای برخی بازی‌های پیچیده و سنگین را به طور کامل در محیط مرورگر ممکن کنند.

از جمله بازی‌هایی که قرار است به این شکل در محیط مرورگر فایرفاکس اجرا شوند می‌توان به Osmos، Voxatron، Dustforce, FTL، Zen Bound 2 اشاره کرد.

شرکت هامبل اعلام کرده به این منظور با مهندسان شرکت موزیلا همکاری کرده تا هشت بازی و همین طور بازی‌های بیشتری در آینده در محیط مرورگر اجرا شوند. برای این کار تنها کافیست از فناوری WebGL و asm.js استفاده شود.

مزیت این کار آن است که دیگر نیازی به بارگذاری پلاگین، فایل بازی و … نخواهد بود. کاربران تنها کافیست جدیدترین نسخه‌های فایرفاکس و کروم را بارگذاری کرده و این بازی‌ها را با فشردن دکمه اجرا در سایت شرکت هامبل اجرا نمایند. موزیلا دموی این بازی‌ها را هم در صفحه آغاز خود قرار داده است.

هامبل اولین شرکتی نیست که در این زمینه فعال شده است. گوگل نیز با همکاری شرکت Native Client technology طرح مشابهی را برای مرورگر کروم به اجرا درآورده است تا بازی‌هایی مانند Bastion  و بالستیک به همین شکل در محیط مرورگر اینترنتی این شرکت قابل اجرا شود.

 




:: بازدید از این مطلب : 2538
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: