12 ویژگی که از سیستم عامل جدید آندروید 5 انتظار داریم
نوشته شده توسط : ali
 
جدید ترین سیستم عامل آندروید موسوم به Key Lime Pie یا آندروید 5.0 در اکتبر و هم زمان با جشن تولد 5 سالگی آندروید، عرضه خواهد شد.
کیک لیمویی یا همان Key Lime Pie قرار است تغییرات جدیدی را در خود داشته باشد که مهمترین آن به گفته کارشناسان، عملکرد و پرفورمنس سیستم، چند اجرایی شدن اپ ها خواهد بود.

بسیاری از کاربران لیستی از آرزوهای خود برای این سیستم عامل تهیه کرده اند که در اینجا سعی می کنیم 12 ویژگی یا فیچر مورد نظر را با هم بررسی کنیم:

1- امنیت بهتر

علی رغم محبوب تر شدن سیستم عامل آندروید، امنیت در آن هنوز دغدغه خاطر بزرگی محسوب می شود و گوگل پلی یا همان فروشگاه گوگل، با داشتن صدها اپ آلوده به بدافزار دست و پنجه نرم می کند. اخیرا کمپانی امنیتی BlueBox با کشف master key یا کلید حیاتی، متوجه شد 900 میلیون اپ روی گوگل پلی قابل هک شدن هستند که این رقم وحشتناکی محسوب می شود.
بنابراین تیم آندروید باید امنیت را در سرلوحه کارهای خود قرار دهد تا مشکلات این بخش حل گردد.


2- پروفایل عملکرد و پرفرمنس

در آندروید، پروفایل پرواز flight mode یا سایلنت silent mode وجود دارد اما کاربران اغلب دنبال پروفایل پرفورمنس هستند تا در موقع انجام کارهای حرفه ای، بیشترین عملکرد را از سیستم دریافت کنند. اجرای اپ ها با بهینه سازی سی پی یو و ذخیره انرژی از آرزوهای کاربران آندرویدی است. موتورولا و سامسونگ اغلب با بهینه سازی اختصاصی و اجرای فناوری هایی مانند Blocking Mode و Smart Actions کمی از خواسته های کاربران خود را برآورده ساخته اند. ذخیره باطری در شب در رنج گوشی ها و تبلت های نکسوس دیده می شود.


3- پست صوتی ویژوآل

این سرویس برای کاربران امریکایی موجود است و شاید وجود اپ روی خود آندروید برای پست صوتی، بتواند آرزوی کاربران را برآورده سازد.


4- google now

این اپ application در سال 2011 معرفی شد و بدلیل در دسترس نبودن این سرویس برای همه کاربران، شاید در آندروید 5 بتوان این نقیصه را جبران کرد.

5- خاموش سازی کشیدن رویه برای شرکای آندروید

اچ تی سی، ال جی و سامسونگ و ... هر کدام با کشیدن یک پوست Skin روی آندروید، این سیستم عامل را روی گوشی ها و تبلت های خود اختصاصی کرده اند و این برای کاربرانی که با گوشی های مختلف کار می کند مشکل زا شده است و کاربران فکر می کنند اندروید روی سامسونگ با اچ تی سی متفاوت است.
آرزوی کاربران این است که این پوست، روی آندروید 5 کشیده نشود و کسی اجازه نداشته باشد سیستم عامل را شخصی سازی کند و همه با یک نوع سیستم عامل کار کنند و روی گوشی های خود نصب کنند و یا اینکه سوئیچ مخصوصی روی آندروید نصب شود تا این نوع skin ها با زدن یک دگمه خاموش شوند.
البته شاید این آرزو متحقق نشود، چرا که کمپانی هایی مانند سامسونگ و اچ تی سی، اپ های اختصاصی دارند که فقط روی پوسته ویژه خود، کار می کند و بنابراین وجود چنین سوئیچ احتمالی یعنی: کار نکردن اپ مخصوص این کمپانی ها.


6- فعال سازی اپ های مخصوص کودک

Kids corner ویژگی است که کمپانی هایی مانند مایکروسافت روی ویندوز 8 بوجود آورده اند. بر این اساس ایمیل ها و اطلاعات حساس درون sandbox قفل شده تا هنگامی که کودکان در حال بازی با گوشی و تبلت والدین هستند مشکلی پیش نیاید.
ویژگی بالانس در بلک بری روی گوشی Z10 نیز اجازه جداسازی اطلاعات بیزینس از شخصی را به کاربر می دهد و اجازه کپی اطلاعات حساس بیزینس برای کارهای شخصی را نمی دهد و زمانی که کاربر کمپانی را برای همیشه ترک می کند، اطلاعات حساس توسط ادمین پاک می شود تا بدست رقبا نیفتد.
سامسونگ نیز با اپ Knox سعی دارد چنین کاری را انجام دهد.
اما در مجموع آرزوی کاربران آندرویدی است تا چنین اپلیکیشنی جنبه عام پیدا کرده و روی آندروید 5 قرار گیرد.


7- سرویس تلفن یاب

برای تیم آندروید کاری ندارد تا فناوری مانند find my Droid را داخل سیستم عامل جدید قرار دهد. سیستم نقشه و جی پی اس در اغلب گوشی های آندرویدی هست و تنها با ساخت اپ مخصوص می توان به این آرزوی کاربران پاسخ داد.


8- وصله پینه کردن سیستم مسیج

مدارکی دال بر وجود فناوری گوگل بابل در آندروید جدید است که دسترسی به چت روی گوشی و تبلت و پی سی به طور هم زمان وجود دارد. کاربران علاقمند به ارسال تصویر و داشتن چت بهتر هستند و می خواهند اپ های مخصوص روی آندروید برای مسیجینگ داشته باشند.


9- نقشه آفلاین


نوکیا اولین بار دسترسی آفلاین به نقشه را فراهم کرد تا کاربران بتوانند سیستم مکان یابی خودکار روی گوشی خود را در مواقع لازم خاموش کنند.
چنین امکانات مشابهی از سوی کاربران آندروید در نسخه جدید 5 درخواست شده است و ممکن است تیم آندروید به درخواست آنها پاسخ مناسبی دهد تا دسترسی به نقشه آفلاین در مواقع لزوم فراهم شود و کاربر بتوانند بر سیستم مکان یابی مدیریت و نظارت داشته باشد.


10- بالا بردن عمر باطری و عملکرد و پرفورمنس

گوگل چارچوب آندروید را به کرنل 3.8 لینوکس ارتقا داده است و چنین به روز رسانی باعث کمتر خورده شدن رم دستگاه می شود. بنابراین رم پایین به معنی رها سازی رم و بالا بردن عملکرد دستگاه و کمتر خورده شدن باطری دستگاه می شود.


11- توسعه مولتی تسک Multitasking


اجرای چند برنامه مختلف به صورت هم زمان از درخواستهای همیشگی بوده است. اخیرا سامسونگ روی گلکسی اس 4 اجرای دو اپ روی یک نمایشگر را به صورت هم زمان انجام داده است.
کاربران دوست دارند حین دیدن ویدئو، ایمیل ها را بخوانند، تایپ کنند و یا اینترنت بازی کنند. قرار دادن چنین درخواستی در لیست آرزوهای کاربران آندروید 5 خیلی دور از ذهن نیست.


12-گرفتن پشتیبان کامل از آندروید


گرفتن پشتیبان کامل از اطلاعات روی آندروید (complete backup android) با زدن یک دگمه از آرزوهای کاربران است. اپل، گرفتن بک آپ روی کلود را با موفقیت انجام داده است و شاید گوگل چیزی بنام Android KLP را برای کاری مشابه معرفی کند.
 
مطالب مرتبط




:: بازدید از این مطلب : 2638
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 اسفند 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: