بررسی قابلیت‌های فنی Lumia 1020 نوکیا
نوشته شده توسط : ali
 
با توجه به ابعاد نوکیا ۱۰۲۰ Lumia می‌توان گفت که خیلی جمع و جور نیست و کمی پهن‌تر و قطورتر از ۴Galaxy S است. این گوشی دارای ۳۰ درصد باطری بزرگ‌تر و ۲۳ درصد صفحه نمایش بزرگتر است.
از طرفی می‌توان گفت که ابعاد ۱۰۲۰ Lumia درست مانند مدل قبلی آن یعنی ۹۲۰Lumia   است و حتی بدون احتساب برآمدگی دوربین، باریک تر از آن است.
زمانی که گوشی را در دست می‌گیرید یا آن را در جیب قرار می‌دهید وزن ۱۵۸ گرمی آن بخوبی احساس می‌شود با اینحال از وزن ۱۸۵ گرم در Lumia 920 یا ۱۶۹ گرم در ۸۰۸ Pureview بسیار بهتر است.

سوکت صوتی ۳٫۵ میلیمتری، میکروفن ثانویه و محفظه میکروسیمکارت در بالای گوشی وجود دارد.

برای بازکردن این محفظه به ابزار خارج کردن سیمکارت یا یک شی تیز مناسب نیاز است و همچنین ابزار خارج کردن سیمکارت در جعبه گوشی قرار دارد.

پورت microUSB در پایین گوشی وجود دارد که توسط محل بند گوشی و بلندگو، احاطه شده است.

حفره قابل مشاهدهای برای میکروفن اصلی وجود ندارد بنابراین باید پشت بلندگو باشد.

نوکیا Lumia 1020 باطری قابل تعویض ندارد و با تهیه کردن جلد گیره ای می توانید از یک باطری دیگر ۱۰۰۰میلی‌آمپری استفاده کنید.

این جلد دارای یک دکمه دیافراگم بزرگتر است که کارکردن با دوربین و دردست گرفتن آن را آسان تر می‌کند حتی بدون آن نیز در یک شبکه ۳G در مکالمه مداوم ۱۳ ساعت و ۲۰  دقیقه و در حالت آماده به کار نیز ۳۸۴ ساعت دوام می‌آورد.

نوکیا ۱۰۲۰ Lumia دارای یک صفحه نمایش PureMotion HD + AMOLED است که از این نظر مانند۹۲۵ Lumia  است.

لایه محافظ Gorilla Glass3  روی صفحه نمایش وجود دارد که مانع خراشیده شدن آن می‌شود و مقاومت بیشتری را فراهم می‌کند.

ویندوزفون هشت تنها سیستم عاملی است که نوکیا هم اکنون روی آن کار می‌کند چرا که  کمپانی فنلاندی نوکیا در نظر دارد تا حدامکان به ارزش های برند Lumia اضافه کند.

از آنجایی که مایکروسافت اجازه شخصی سازی منو را نمی‌دهد بالابردن ارزش به معنی فراهم نمودن سرویس‌ها و نرم افزارهای اختصاصی است.

نوکیا سرویس موسیقی خود با عنوان Nokia Music را در نرم افزار پیش فرض موسیقی + ویدیو قرار داده که پخش موسیقی را بصورت رایگان ارایه می‌دهد و دارای یک فهرست گسترده از تراک‌ها است.

بارزترین ویژگی نوکیا Lumia 1020 دوربین ۴۱MP آن در قاب پشت گوشی است. در حالی که وضوح دوربین مانند ۸۰۸ Pureview نوکیا است اما بخش دوربین بطور عمده دوباره طراحی شده است.

یکی از موارد مشترک در این دو حسگر Pureview این است که علیرغم اینکه از نظر فنی ۴۱MP  است اما در واقع عکس‌های ۴۱MP نمی‌گیرند.

HERE Drive یک نرم افزار سودمند است که مسیریابی با راهنمای صوتی رایگان را در سراسر دنیا ارایه می‌دهد، فقط کافیست یک صدا را به زبان خود دانلود کنید و پیش بروید.

برای استفاده از مهمترین ویژگی آن که مسیریابی درحالت Offline است می‌توانید نقشه کشور موردنظر خود را دانلود کنید.

Nokia Maps را می‌توان جایگزین نقشه‌های کاغذی دانست که در پیدا کردن مکان های جدید ، خواندن توضیحات سریع ، مشاهده عکس‌ها و چک کردن دستورالعمل‌هایی مانند Insight Guides ، Lonely Planet و Qype سودمند است.
 
مطالب مرتبط




:: بازدید از این مطلب : 2705
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 اسفند 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: