تلفن ضدهک برای صدراعظم آلمان
نوشته شده توسط : ali
 
خودتان تصور کنید: آنگلا مرکل باشید و اهل پیامک زدن به دوستانتان،‌اما موبایلتان امنیت کافی نداشته باشد! چه اتفاقی می‌افتد!

صدراعظم آلمان به زودی به همراه دیگر مقامات بلند پایه آلمانی از تلفن‌های همراه هوشمند با امنیت بالا استفاده خواهد کرد.

آنگلا مرکل که علاقه زیادی به پیامک زدن دارد به زودی خواهد توانست برای این کار از یک تلفن همراه هوشمند ویژه با ضریب امنیتی بسیار بالا استفاده کند.

یک مجله آلمانی گزارش داد که سوء استفاده و هک‌های انجام شده از سوی جاسوسان باعث شده است تا دولت آلمان ۱۰ هزار تلفن همراه هوشمند ضد هک سفارش بدهد.

شرکت‌های دویچه تلکام (DTE) و Secusmart دو شرکتی هستند که برنده این قرارداد برای ساخت ۱۰ هزار تلفن همراه هوشمند مقاوم در برابر هرگونه هک شده‌اند.

این تلفن‌های همراه قادر خواهند بود تا تمامی تماس‌ها و پیامک‌های ارسالی و دریافتی را کدگذاری کنند. این در حالی است که استفاده از فیس‌بوک و توئیتر در این تلفن‌های همراه امکان‌پذیر خواهد بود.

شرکت دویچه تلکام در این راستا نرم‌افزاری طراحی کرده است که قابلیت نصب بر روی تلفن‌های همراه هوشمند گالاکسی S۲ و S۳ شرکت سامسونگ را دارد و این در حالی است که شرکت سکیواسمارت نیز برروی نرم‌افزاری کار کرده است که بر روی تلفن همراه هوشمند بلک‌بری Z۱۰ نصب می‌شود.

به گزارش شبکه خبری بلومبرگ، به نوشته این مجله آلمانی، مقامات بلندپایه آلمانی از این پس خواهند توانست به راحتی اطلاعات طبقه‌بندی شده را از طریق تلفن همراه منتقل کنند.

شبکه خبری دویچه وله نیز به نقل از سخنگوی شرکت سکیواسمارت عنوان کرد: راه‌حلی که کارشناسان این شرکت برای مکالمه و تبادل اطلاعات امن پیدا کرده‌اند در دنیا بی‌نظیر است و در کشورهای دیگر نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

بر این اساس کاربران گوشی‌های جدید بلک‌بری این امکان را دارد که بین دو حالت "خصوصی" و "کاری" انتخاب کند. اگر این کاربر به‌عنوان مثال بخواهد در حالت خصوصی یک قرار ملاقات را در تقویم موبایل خود ذخیره کند، اما در همان روز و ساعت ملاقات کاری دیگری را ذخیره کرده باشد، تلفن کاربر را از این موضوع با خبر می‌کند اما جزئیات بیشتری در مورد ملاقات کاری نشان نمی‌دهد.

کاربر با نرم‌افزار جدید همچنین می‌تواند مسیر انتقال داده‌های خود را هم انتخاب کند. پیش از این ایمیل‌های ارسال‌شده توسط گوشی‌های بلک‌بری همواره از سرورهای خارج از آلمان می‌گذشتند. این موضوع نگرانی‌های امنیتی‌ای را به وجود آورده بود.

بلک‌بری با وجود فعالیت درازمدت در عرصه تولید تلفن‌های همراه، مدتی است که سهم خود را در بازارهای جهانی تا حد زیادی از دست داده است.

سفارش جدید دولت آلمان می‌تواند مهر تأییدی بر کیفیت محصولات این شرکت باشد. به نوشته نشریه آلمانی "Wirtschaftswoche" گوشی‌های امن بلک‌بری حدود ۲ هزار و ۵۰۰ یورو قیمت خواهند داشت.
 
مطالب مرتبط
 




:: بازدید از این مطلب : 2649
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 اسفند 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: