نقش سبزی های سفید بر سلامتی
نوشته شده توسط : ali
امروزه دانشمندان علوم سلامت دریافته اند که ارزش غذایی سبزی های سفید رنگ کمتر از سبزی های سبز، زرد و نارنجی نیست.
 
 قارچ، پیاز، گل کلم، کلم سفید، شلغم، هویج فرنگی، کلم قمری، موسیر و سیب زمینی ترشی جزء سبزی های سفید هستند. مطالعات علمی نشان داده اند که این سبزی ها در کنترل چربی خون، کاهش کلسترول خون و سلامتی دستگاه گوارش بسیار مفیدند.

 سبزی های سفید در رقابت با انواع سبزی های سبز، زرد و نارنجی دارای منابع غنی تری از پتاسیم و منیزیم می باشند. به همین دلیل هم هست که مصرف این نوع سبزی ها می توانند با به تعادل در آوردن حجم پتاسیم و منیزیم در بدن منجر به سلامت قلب و عروق، پیشگیری از افزایش فشار خون، پیشگیری از تولید سنگ های کلیوی، پیشگیری از آلزایمر، پیشگیری از ابتلا به برخی از سرطان ها و همچنین پیشگیری از افسردگی شوند.
 
برخی تحقیقات علمی همچنین ادعا می کنند که مصرف برخی از انواع سبزی های سفید می توانند باعث پیشگیری از پوکی استخوان و کاهش شیوع سردرد به خصوص سردردهای میگرنی شوند. اما برخی مطالعات دیگر این مساله را به طور کامل ثابت نکرده اند. اما به خاطر این که سبزی های سفید دارای حجم بالایی از فیبر غذایی نسبت به سایر سبزی های دیگر می باشند؛ بنابراین نقش موثری در کنترل اشتها، تنظیم وزن و پیشگیری از اضافه وزن دارند.
در مجموع توصیه متخصصان تغذیه آن است که مصرف توام سبزی های سفید، سبز، زرد و نارنجی با هم در سالادهای روزانه می توانند همچون یک مکمل غذایی مطلوب برای سلامت بدن نقش ایفا نمایند. 




:: بازدید از این مطلب : 2036
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 11 فروردين 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: