ترفندهایی که کاربران ویندوزفون 8 باید بدانند!
نوشته شده توسط : ali
 
تا کنون درباره ویندوزفون ۸ مطالب زیادی خوانده اید. ویندوزفون ۸ سیستم عامل خوب با ظاهر متافت، مرتب و ساده است و...

تا کنون درباره ویندوزفون ۸ مطالب زیادی خوانده اید. ویندوزفون ۸ سیستم عامل خوب با ظاهر متافت، مرتب و ساده است و اغلب خواسته‌های کاربران تلفن‌های هوشمند را نیز برآورده می کند. البته نواقصی هم وجود دارد که مایکروسافت می‌بایست به دنبال به برطرف نمودن آن‌ها باشد و در این باره نیز شکی نیست که ردموندی‌ها با‌گذشت زمان روز به روز بر کیفیت این سیستم عامل خواهند افزود. در آموزشی که امروز برای شما علاقه‌مندان و کاربران ویندوزفون ۸ آماده کرده ایم، به بررسی ترفندها و نکاتی خواهیم پرداخت که استفاده از این سیستم عامل را برایتان جذاب‌تر و راحت‌تر خواهد کرد.

البته این احتمال هم وجود دارد که شما یک کاربر حرفه‌ای ویندوزفون ۸ باشید و اکثر این ترفندها برای شما عادی و کم اهمیت جلوه کند. با این حال این نکات مهم هستند و دانستن آن‌‌ها خالی از لطف نیست.

۱. تهیه اسکرین شات

این اولین ترفندی است که باید بیاموزید. در هر صفحه و هر محیطی که باشید، فشردن همزمان کلیدهای Start و Power اسکرین شاتی را از صفحه نمایش شما و محتویات فعلی آن تهیه کرده و به آلبوم عکس شما اضافه خواهد کرد.

Windows-Phone-App-Logo1

به خاطر داشته باشید که برای اجرای صحیح آن شما نیاز به کمی تمرین دارید. هنگامی که هر دو دکمه را کاملاً همزمان فشار دهید این ترفند به درستی کار خواهد کرد.

۲. کلید های تلفن خود را بهتر بشناسید

دکمه Back شما را به صفحه قبلی هدایت می‌کند. اما این تنها کارایی این دکمه نیست. اگر شما آن را فشار دهید و برای مدت کوتاهی نگه دارید، لیستی از برنامه‌های در حال اجرا برای شما نمایش داده می‌شود و شما می‌توانید به سرعت بین این برنامه‌ها جا به جا شوید.

دکمه Start نیز بدون توجه به اینکه در چه صفحه‌ای هستید، صفحه شروع را به شما نشان می دهد. اگر شما این دکمه را هم برای مدت کوتاهی نگه دارید، برنامه تشخیص صدا اجرا خواهد شد.

WP-Know-Buttons

(اگر مایلید تا درباره برنامه تشخیص صدا و روش استفاده از آن آموزشی تهیه شود این موضوع را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید)

دکمه Search نیز با نمایش صفحه موتور جستجوگر بینگ، امکان جستجوی سریع را برای شما فراهم می کند. با این حال شما امکان استفاده از سایر موتورهای جستجو را ندارید که امیدواریم در آینده مایکروسافت این اجازه را به کاربرانش بدهد.

۳. تغییر موتور جستجوی مرورگر IE

اگر چه شما قادر به تغییر موتور جستجوگر پیش‌فرض دکمه Search نیستیم، ولی می‌توانید از موتورهای جستجوگر دیگر در مرورگر IE استفاده کنید. برای این منظرو به قسمت Settings اینترنت اکسپلورر رفته و گزینه advanced را انتخاب نمایید.

IE-Mobile-Advanced-Options

(اگر مایلید آموزش کامل اینترنت اکسپلورر ۱۰ نیز اولویت کار ما قرار گیرد، نظر خود را در پایین صفحه اعلام کنید)

۴. تلفن خود را قفل کنید

ایجاد یک لایه محافظتی برای هر دستگاهی امری ضروری است و در ویندوزفون (مانند اغلب دستگاه‌های دیگر) شما می‌توانید برای دستگاه خود رمز عبور تعریف کنید. برای این کار به Setting رفته و گزینه Lock Screen را انتخاب کنید.

Lock-Screen-Password

۵. یکپارچه سازی با SkyDrive

همگام سازی اطلاعات شما (Sync) بر روی یک سرویس ابری به شما این امکان را خواهد داد که در صورت نیاز، به آن‌ها از طریق اینترنت و در سایر دستگاه‌ها دسترسی داشته باشید. به علاوه این کار باعث تهیه پشتیبان از اطلاعاتتان می‌شود تا در مواقعی که به هر دلیل (پاک شدن یا دزدیده شدن) به آن‌ها نیاز دارید، به کمک شما بیایند.

SkyDrive-Login-1-e1359905597481

 
مطالب مرتبط
 




:: بازدید از این مطلب : 2630
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 اسفند 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: