این جملات را در محل کار به زبان نیاورید
نوشته شده توسط : ali
بسیاری از افراد در زندگی شخصی و خانوادگی خود به ادب، خوشرویی و داشتن هوش طنز مشهور هستند ولی گاهی همین افراد در محیط کار و اداره نسبت به همکاران یا حتی رئیس خود بدرفتاری و حتی بد بدهنی می کنند.
بسیاری از افراد در زندگی شخصی و خانوادگی خود به ادب، خوشرویی و داشتن هوش طنز مشهور هستند ولی گاهی همین افراد در محیط کار و اداره نسبت به همکاران یا حتی رئیس خود بدرفتاری و حتی بد بدهنی می کنند.

اگر می خواهید با همکاران و با رئیس خود ارتباطی خوب و بدون تنش داشته باشید، از گفتن جملات زیر (به صورت علنی) خودداری کنید.
1.این کار وظیفه من نیست

تصور کنید سرتان شلوغ است و فرصت سر خاراندن ندارید، و در همین حال رئیستان وارد می شود و از شما می خواهد که کار "کوچکی" را برایش انجام دهید. درست است که احساس می کنید که این درخواست او غیرمنطقی و غیرواقع بینانه است، و شما قادر به انجام این همه کار نخواهید بود، ولی به یاد داشته باشید که هرگونه پاسخ صریح و جسورانه حمل بر بی ادبی شما خواهد شد، و ذهنیت رئیستان را برای همیشه تغییر خواهد داد. بنابراین بهتر است با خونسردی شرایطتان را توضیح دهید، و پیشنهاد کنید که در فرصت دیگری این کار را برای او انجام خواهید داد.

2. هرکسی می تواند کار او را انجام دهد

آیا در بدگویی در مورد رئیستان، یا تمسخر او از دیگران پیشی می گیرید؟ مطمئن باشید که رئیستان هرچه را که گفته می شود، خوب یا بد می شنود. تصور کنید آنچه که گفته اید یک کلاغ چهل کلاغ شود و از طریق سایر همکاران به گوش او برسد. دفعه بعد که خود را در حال بدگویی از رئیستان یافتید از خود بپرسید " کدام یک مهم تر است؟ اینکه با غیبت و بدگویی ناراحتی خودم را خالی کنم، یا ارتقا و افزایش حقوق بگیرم؟" مسلما پاسخ شما مورد دوم خواهد بود.

3. بیا این بسته آدامس را بگیر. تو بیشتر از من به آن نیاز داری.

گفتن چنین جمله رک و مستقیمی به هیچ عنوان عاقلانه نیست. شاید لازم باشد در مهارت های دیپلماتیک خود تجدیدنظر کنیم، و منظورمان را با سیاست بیشتری بیان کنیم. بهترین راه برای اینکه به دیگران بفهمانیم بوی دهانشان آزارمان می دهد این است که به آنها آدامس تعارف کنیم، یا به آرامی بسته آدامس را روی میزشان قرار دهیم.

4. اگر مرا اخراج کنید پشیمان می شوید.

حتی اگر بهترین فروشنده یا حسابدار بوده اید تضمینی برای ماندن همیشگیتان وجود ندارد و ممکن است روزی ناچار به ترک شرکت شوید. به یاد داشته باشید که شما از هیچ کس طلبکار نیستید، و همیشه بازی آخر مهم ترین بازی است.

5. چرا دیگر نمی توانم به فیس بوک وارد شوم؟

استفاده از فیس بوک و سایر شبکه های اجتماعی در بسیاری از ادارات و شرکت ها ممنوع است، چرا که این سایت ها  ذهن کارمندان را از وظیفه ای که به خاطر آن پول می گیرند منحرف می کند. در ضمن، آیا واقعا می خواهید کنجکاوی رئیستان را تحریک کنید و او را وادار کنید که مخفیانه به صفحه کامپیوترتان نگاه کند و از برنامه های آخر هفته شما سر در بیاورد؟

6. اگر راست می گویی خودت انجامش بده!

اکثر ما در انتخاب همکارانمان نقشی نداریم. در واقع همکاران ما بخشی از شرایطی بوده اند که هنگام ورود به شغل فعلی آنها را پذیرفته ایم. بنابراین طبیعی است اگر نتوانید با همه آنها ارتباط خوبی برقرار کنید.  ولی اگر تنش بین شما و یکی از همکاران به حد خطرناکی رسیده، سعی کنید با او رو در رو نشوید و از هر گونه درگیری بپرهیزید. بسیاری از ما در مواقع عصبانیت چیزهایی را به زبان می آوریم که بعدها از گفتنشان پشیمان می شویم. بسیاری از اختلافات به این دلیل پیش می آید که در مورد رفتار دیگران فرضیه سازی می کنیم و بر اساس این قضاوت غلط تصمیم می گیریم.

7. بین خودمان باشد...

هرگز رازهای شخصی و عادات و رویدادهای زندگی خصوصیان را با همکاران در میان نگذارید. هرچه که در این لحظه به همکاران بگویید کم کم زمانی که در حال طی کردن پله های ترقی هستید فاش خواهد شد.

8. برو، الان وقت ندارم.

درست است که ساعت کار بعضی از ما طولانی است و گاهی مشغله زیاد ما را تحت فشار قرار می دهد، ولی هیچ چیز رفتار بد و بی ادبانه را توجیه نخواهد کرد.
9. لیاقتش را نداشت...

ممکن است حس کنید از آنچه واقعا هستید باهوش ترید و گرفتن ارتقا حق شما بوده است نه رئیس جدیدتان. اما مراقب باشید از غر زدن یا بدگویی و شایعه پراکنی در مورد این همکار خودداری کنید چراکه در غیر این صورت ممکن است دیگران شما را مایه اعصاب خردی و تفرقه افکنی، یا فردی درمانده و حسود بدانند.

 
 
برچسب ها: زبان ، خوشرویی




:: بازدید از این مطلب : 2596
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 4 فروردين 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: