نوشته شده توسط : ali
لاک, که خانم ها و دخترهای جوان و نوجوان به وفور استفاده می کنند، عاملی برای ایجاد اختلال در عملکرد غدد درون ریز است.بنابراین به نظر می رسد بهتر باشد خانم ها و دختران جوان از زیاده روی در لاک زدن بپرهیزند.



می گویند اگر می خواهید خانم ها را از کاری منصرف کنید، آن را عامل چاقی معرفی کنید! البته ما چنین قصدی نداریم. در طول تاریخ خانم ها با حنا و دیگر رنگ ها، ناخن های خود را رنگ زده و زیباتر کرده اند. امروزه حنا جای خود را به انواع لاک ها داده است. بدون شک عمل لاک زدن تغییری در وزن بدن ایجاد نمی کند. مشکل از یکی از مواد موجود در لاک ناشی می شود که در بدن نفوذ کرده و عملکرد هورمون ها را به هم می ریزد و باعث چاقی می شود.
 
 
نتایح پژوهشی که محققان دانشگاه دوک ایالات متحده ی آمریکا با همکاری Environmental Working Group انجام داده اند، مشخص کرده است که یکی از ترکیبات لاک های جدید به نام تری فنیل فسفات (tphp) باعث ایجاد اختلال در عملکرد هورمون ها شده و زمینه ی چاقی را فراهم می سازد.محققان تری فنیل فسفات 10 لاک مختلف را بررسی کرده و متوجه شدند که در هشت لاک از این ترکیب وجود دارد.
 
جالب اینجاست که، روی برچسب ترکیبات دو مارک از این هشت مارک، اشاره ای به وجود این ترکیب شیمیایی نشده بود.تری فنیل فسفات موجود در لاک ناخن، در عملکرد پروتئین مرکزی تنظیم کننده ی متابولیسم بدن و تولید سلول های چربی اختلال ایجاد کرده و به اضافه وزن و چاقی کمک می کند.
 
محققان در بررسی های انجام شده متوجه شدند که، این ترکیب شیمیایی در ادرار خانم های شرکت کننده به صورت دی فنیل وجود دارد.محققان قبل و بعد از لاک زدن از شرکت کننده ها نمونه ی ادرار گرفتند. آنها مشاهده کردند که 10 تا 14 ساعت بعد، میزان تری فنیل فسفات در 26 خانم شرکت کننده به میزان حدود هفت برابر بیشتر شده است.
 
لاک و اختلال در هورمون ها
 
تری فنیل فسفات یک ترکیب ایجاد کننده ی اختلال در غدد درون ریز است که در تولید محصولات پلاستیکی استفاده می شود.این ماده بعد از لاک زدن در بدن نفوذ می کند و در عملکرد طبیعی هورمون ها اختلال ایجاد می کند. این مسئله قابل تامل است که لاک ناخنی که خانم ها و دخترهای جوان و نوجوان به وفور استفاده می کنند، عاملی برای ایجاد اختلال در عملکرد غدد درون ریزاست.بنابراین به نظر می رسد، بهتر باشد خانم ها و دختران جوان از زیاده روی در لاک زدن بپرهیزند و زیبایی ناخن ها توسط لاک را به مناسبت های خاص اختصاص دهند. 


:: بازدید از این مطلب : 2021
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
میوه ها و سبزیجات سرشار از مواد مغذی هستند که با سرطان مبارزه میکنند. هر قدر این مواد غذایی رنگین تر باشند، مواد مغذی بیشتری دارند.
 
1- مبارزه با سرطان به وسیله نسبت درست مواد غذایی   
 
هیچ غذایی به تنهایی نمیتواند از سرطان پیشگیری کند اما ترکیب مناسبی از غذاها میتوانند تاثیر حائز اهمیتی داشته باشند. برای صرف غذا دقت کنید که حداقل دو سوم بشقاب را غذاهای بر پایه گیاهی تشکیل داده باشد و نباید بیش از یک سوم ظرف از پروتئینهای حیوانی پر شود. طبق گزارش موسسه تحقیقات سرطان امریکا، این تقسیم بندی بشقاب ابزار مهمی در مبارزه با سرطان به شمار می آید. بهترین و بدترین گزینه های غذایی را بشناسید.
 
2- مبارزه با سرطان به وسیله رنگها
 
میوه ها و سبزیجات سرشار از مواد مغذی هستند که  با سرطان مبارزه میکنند. هر قدر این مواد غذایی رنگین تر باشند، مواد مغذی بیشتری دارند. میوه ها و سبزیجات به شیوه دیگری نیز میتوانند به کاهش خطر سرطان کمک کنند: حفظ وزن سالم بدن. حمل وزن اضافی خطر چندین سرطان از جمله سرطان کولون (روده بزرگ)، مری و کلیه را افزایش میدهد. سبزیجات گوناگون به خصوص انواع سبز تیره، قرمز و نارنجی آن را زیاد مصرف کنید.
 
3- مبارزه با سرطان به وسیله صبحانه
 
فولات یکی از ویتامینهای مهم ب است که به حفاظت از ما در مقابل سرطان روده بزرگ، راست روده و سینه کمک میکند. این ویتامین مهم را به وفور از محصولات صبحانه تهیه شده از گندم کامل میتوانید دریافت کنید. همینطور آب پرتقال، هندوانه و توت فرنگی حاوی این ماده غذایی مهم می باشند.
 
4- غذاهای سرشار از فولات
 
منابع خوب دیگر برای فولات تخم مرغ و مارچوبه هستند. همچنین حبوبات، تخمه آفتابگردان و سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج و کاهو نیز حاوی این ماده مغذی مهم می باشند. بهترین راه دریافت فولات مصرف مقدار کافی میوه و سبزیجات و محصولات غلات غنی شده است نه مکمل.
 
5- صرف نظر از گوشت
 
مصرف ساندویچ گوشت یا هات داگ به مقدار کم خطری ایجاد نمیکند اما به طور کلی باید مصرف گوشتهای فراوری شده مانند هات داگ، کالباس و از این قبیل موارد را کاهش دهید تا خطر سرطان معده و کولورکتال افزایش پیدا نکند. همچنین مصرف گوشت دودی یا نمک سود شده شما را در معرض مواد شیمیایی قرار میدهد که میتوانند سرطان زا باشند.
 
6- مبارزه با سرطان به وسیله گوجه فرنگی
 
برخی مطالعات ارتباط مصرف گوجه فرنگی با کاهش خطر برخی سرطانها از جمله سرطان پروستات را نشان داده اند. هنوز مشخص نیست علت آن لیکوپن موجود در گوجه است (که به آن رنگ قرمز میبخشد) یا ماده دیگر. مطالعات نشان داده اند که محصولات گوجه فرواری شده مانند آب گوجه، سس یا پاستا نیز خاصیت مبارزه با سرطان را دارند.
 
7- خاصیت ضد سرطانی چای
 
چای به خصوص چای سبز یک مبارزه گر قدرتمند در مقابل سرطان است، اگر چه شواهد آن هنوز قطعی نیست. در مطالعات آزمایشگاهی مشخص شده است چای سبز رشد سرطان روده بزرگ کبد، سینه و پروستات را متوقف و یا آهسته میسازد. در برخی مطالعات بلند مدت تر، مصرف چای با کاهش خطر سرطانهای مثانه، معده و پانکراس (لوزالمعده) همراه بود.
 
8- انگور و خاصیت ضد سرطانی
 
انگور و آب انگور به خصوص انگور قرمز و بنفش، حاوی رزوراتول است. رزوراتول خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قدرتمندی دارد. در مطالعات آزمایشگاهی مشخص شده است که این ماده از نوعی آسیب که میتواند فرایند سرطانی شدن سلولها را در پی داشته باشد، پیشگیری میکند. شواهد کافی برای اعلام این که مصرف انگور یا آب انگور یا مکملهای آن میتواند از سرطان پیشگیری کرده یا آن را درمان کند، هنوز وجود ندارد.
 
9- قطع مصرف الکل برای کاهش خطر سرطان
 
سرطان دهان، حلق، مری، حنجره، کبد و سینه با مصرف الکل ارتباط دارند. الکل میتواند خطر سرطان روده بزرگ و راست روده را نیز افزایش دهد. انجمن سرطان امریکا توصیه میکند مصرف الکل نباید از دو مرتبه در روز برای مردان و یک مرتبه در روز برای زنان بیشتر شود. زنانی که در خطر بیشتر سرطان سینه قرار دارند باید در مورد مصرف الکل با پزشک صحبت کنند چون ممکن است برای آنها خطر بیشتری داشته باشد.
 
10- مبارزه با سرطان با آب و مایعات دیگر
 
آب تنها تشنگی شما را برطرف نمیسازد بلکه میتواند از شما در مقابل سرطان مثانه محافظت نماید. این کاهش خطر به واسطه کاهش غلظت عاملهای سرطان زا در مثانه می باشد. همچنین مصرف مایعات بیشتر موجب دفعات بیشتر ادرار میشود که این امر به نوبه خود مدت زمانی را که عاملهای سرطان زا در تماس با لایه داخلی مثانه می مانند، کاهش میدهد.
 
11- قدرت حبوبات
 
حبوبات به قدری برای شما مفیدند که ضد سرطان بودن آنها نباید جای تعجب داشته باشد. حبوبات حاوی چندین ماده شیمیای گیاهی قدرتمند هستند که از سلولهای بدن در مقابل تخریبی که منجر به سرطان میشود، جلوگیری مینمایند. در آزمایشگاه مشخص شده است که این مواد رشد تومور را آهسته کرده و مانع تولید مواد زیان بخش (که به سلولهای اطراف آسیب وارد میکند) توسط سلولهای تومور میشوند.
 
12- خانواده کلم در مقابل سرطان
 
سبزیجات خانواده کلم عبارتند از بروکلی، گل کلم، کلم برگ، کلم بروکسل و غیره . این اعضای خانواده کلم گزینه ای بسیار خوب برای سالاد هستند. مهمتر از طعم آنها، ترکیباتی است که میتوانند به دفاع از بدن در مقابل سرطانهایی از جمله کولون، سینه، ریه و دهانه رحم برخیزند.
 
13- سبزیجات برگ سبز
 
سبزیجات برگ سبز مانند خردل، کاهو، کلم، اسفناج، چغندر برگی و کاسنی حاوی فیبر، فولات و کاروتنوئید فراوانی هستند. این مواد مغذی به مبارزه با سرطان دهان، حنجره، پانکراس، ریه، پوست و معده کمک میکنند.
 
14- مبارزه با سرطان با ادویه
 
کارکامین ترکیب اصلی زرد چوبه (ادویه کاری و ادویه های دیگر) و عامل مبارزه کننده با سرطان است. مطالعات آزمایشگاهی نشان میدهند زردچوبه تغییر شکل، تکثیر و تهاجم سلولهای سرطانی را در انواع گسترده ای از سرطانها مهار میکند.
 
15- اهمیت روش طبخ
 
نحوه پخت گوشت تا حد زیادی تعیین کننده تاثیر آن بر افزایش خطر سرطان است. سرخ کردن، کباب کردن و جوشاندن گوشت در دمای خیلی بالا باعث تشکیل مواد شیمیایی میشود که میتوانند خطر سرطان را افزایش دهند. در روشهای دیگر پخت مانند پختن در آب با دمای کم یا بخار پز به نظر میرسد این مواد شیمیایی سرطان زا تشکیل نمیشوند و زمانی که گوشت را در دمای کم میپزید، به یاد داشته باشید مقدار زیادی سبزیجات در کنار آن مصرف کنید.
 
16- مخلوط بری ها (خانواده توت ها)
 
توت فرنگی و تمشک سیاه مواد شیمیایی گیاهی به نام اسید الاجیک (ellagic ) دارند. این آنتی اکسیدان قدرتمند میتواند به چند شکل، با سرطان مبارزه کند از جمله کند کردن رشد سلولهای سرطانی و غیر فعال کردن مواد زیان بخشی که در برخی سرطانها تشکیل میشود.
 
17- بلوبری برای سلامتی
 
آنتی اکسیدان قدرتمند موجود در بلوبری در پشتیبانی از سلامتی ما ارزش زیادی دارد. آنتی اکسیدانها با خارج کردن رادیکالهای آزاد از بدن پیش از این که به سلولها آسیب وارد کرده و فرایند سرطان را آغاز کنند، با سرطان مبارزه میکند. بلوبری را میتوانید با ماست، غلات، جو و سالاد مصرف کنید تا از فواید بیشمار آن بهره ببرید.
 
18- صرف نظر از شکر
 
شکر ممکن است مستقیما سرطان زا نباشد اما جایگزین مواد غذایی مغذی دیگر که به مقابله با سرطان کمک میکنند میشود. شکر کالری دریافتی را افزایش میدهد که این امر در اضافه وزن و چاقی نقش دارد. اضافه وزن خطر سرطان را افزایش میدهد. میوه ها جایگزین شیرین و مفیدی به جای شکر و سرشار از ویتامین هستند.
 
19- به مکمل اتکا نکنید
 
ویتامینها میتوانند در مقابله با سرطان به شما کمک کنند اما این زمانی اتفاق می افتد که آنها را به صورت طبیعی از غذا به دست آورده باشید. انجمن سرطان امریکا و موسسه تحقیقات سرطان امریکا تاکید میکنند که دریافت مواد مغذی ضد سرطانی از غذاهایی مانند مغزهای گیاهی، میوه ها و سبزیجات برگی سبز ارجحیت بسیار زیادی نسبت به مکملها دارد. مصرف رژیم غذایی سالم بهترین راهکار سلامتی است.  
 


:: بازدید از این مطلب : 1920
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 11 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
تا به حال چند بار برای تان پیش آمده است که از لیوان مشترک بدون هیچ واهمه ای نوشیدنی بنوشید یا از قاشقی که فرد دیگری با آن قبلا غذا خورده استفاده کنید؟ در صورت انجام این کار، ممکن است به بیماری های زیادی مبتلا شوید.

شاید تصور کنید انجام این کار تنها شما را در معرض ابتلا به سرماخوردگی قرار می دهد، در حالی که سخت در اشتباه هستید.
 
یکی از این بیماری ها که حسابی دردسرساز می شود، هپاتیت است. خیلی از افراد به هپاتیت فکر نمی کنند در حالی که هر فردی می تواند به این بیماری مبتلا شود. «دکتر پیمان لسان پزشکی» پزشک و کارشناس پیشگیری و مبارزه با بیماری مرکز بهداشت غرب تهران – معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران، موارد مهمی را که باید در رابطه با هپاتیت بدانید به شما می گوید.
 
از نظر لغوی هپاتیت به معنای التهاب و ورم کبد است. هپاتیت به دو صورت حاد و مزمن تقسیم بندی می شود. دلیل اصلی ابتلا به هپاتیت، ویروس است ولی برخی عوامل دیگر مثل داروهای بیهوشی، الکل، کبد چرب نیز می توانند باعث ابتلا به هپاتیت شوند.
همچنین ابتلا به بیماری هایی مثل سرخک و سرخجه نیز می تواند هپاتیت را به وجود بیاورد.
 
هپاتیت انواع مختلفی دارد که می توان به هپاتیت آ (A)، ب (B)، سی (C)، دی (D)، یی (E) و جی (G) اشاره کرد.
 
هپاتیت، شبیه آنفلوانزا است؟
 
هپاتیت حاد می تواند از زمان ورود به بدنه و بعد از دوره کمون (زمانی که ویروس در بدن وجود دارد ولی به صورت مخفی است) علائمی را به وجود بیاورد. علائم اولیه ابتلا به هپاتیت حاد، به آنفلوآنزا شباهت دارد که می توان به بدن درد، تب، تهوع، استفراغ، کاهش اشتها، سرفه و آبریزش از بینی اشاره کرد. گاهی هپاتیت می تواند بعد از گذشت یک تا دو ماه باعث ایجاد زردی شود که این مسئله با پررنگ شدن رنگ ادرار و کمرنگ شدن مدفوع همراه است و علائم اولیه در چنین حالتی کاهش پیدا می کنند. در چنین شرایطی کبد می تواند بزرگ شود و در قسمت بالای راست شکم باعث احساس درد شود.
 
سلول ها هم می میرند!
 
هپاتیت مزمن با تغییراتی در بدن همراه است. برای مثال، در این نوع هپاتیت، مرگ بافتی به وجود می آید و سلول های کبدی به مرور از بین می روند. تشخیص این مسئله تنها با نمونه برداری از کبد و روش های آزمایشگاهی امکانپذیر است. هپاتیت مزمن معمولا بدون علامت است و تنها در برخی موارد با علائمی چون ضعف، بی حالی، خستگی زودرس، نداشتن اشتها و درد در کبد به صورت دائمی همراه است.
 
وقتی که هپاتیت مزمن باعث سیروز کبدی شود و کارکرد بافت کبد مختلف شود، مشکلاتی را برای بیمار ایجاد می کند که می توان به زردی، بزرگ شدن طحال، آب آوردن شکم، خواب آلودگی و ورم دست و پا اشاره کرد. در نهایت فرد به سرطان کبد (سرطان بدخیم) مبتلا می شود که آخرین مرحله بیماری است.
 
هپاتیت آ (A) در واقع یک بیماری عفونت گوارشی است که در نتیجه مصرف آب و غذای آلوده، بدن را دچار مشکل می کند. این بیماری در فصول بارندگی شیوع پیدا می کند و دلیل آن هم تغییراتی است که در آب های زیرزمینی به وجود می آید. هپاتیت آ می تواند در برخی موارد بدون زردی باشد. این نوع هپاتیت خود به خود درمان می شود و پزشک تنها درمان های حمایتی را برای بیمار در نظر می گیرد.
 
هپاتیت دردسرساز
 
نوع دیگری از هپاتیت که در تمام دنیا شایع است، هپاتیت ب (B) محسوب می شود. این نوع هپاتیت از نظر شیوع یک تقسیم بندی دارد و آن را با توجه به میزان شیوع به کم، متوسط و بالا دسته بندی می کنند. شیوع این نوع هپاتیت (از نظر ناقلین بیماری) در آمریکای شمالی، اروپای غربی و استرالیا کمتر از دو درصد است و این مناطق در نقاط با شیوع کم قرار می گیرند.


مناطقی چون مدیترانه، خاورمیانه، اروپای شرقی، آمریکای لاتین و آمریکای جنوبی، ژاپن و آسیای مرکزی با آمار دو تا هشت درصد در شیوع متوسط قرار می گیرند که ایران نیز جزو این مناطق است.
 
هپاتیت ب در مناطقی چون آسیای جنوب شرقی، چین و آلاسکا شیوع بالایی دارد که آمار آن هشت تا 20 درصد است. دلایل ابتلا به هپاتیت ب بر اساس منطقه ابتلا، متفاوت است، طوری که در مناطق با شیوع پایین، روابط جنسی محافظت نشده و پر خطر دلیل اصلی ابتلا به این نوع هپاتیت محسوب می شود.
 
علاوه بر آن دلایل دیگری چون تزریق فرآورده های خونی آلوده (برخی از افراد مبتلا به تالاسمی و هموفیلی) و اعتیاد تزریقی از دلایل ابتلا به این بیماری در این مناطق هستند. دلایل اصلی ابتلا به هپاتیت در مناطق با شیوع متوسط، رابطه جنسی، اعتیاد تزریقی و فرآورده های خونی آلوده محسوب می شود.
 
دلیل ابتلا در مناطق با شیوع بالا، انتقال عمودی یعنی از مادر به جنین است. نوزاد با این نوع هپاتیت به دنیا می آید و بدون اینکه بداند ناقل بیماری می شود و در آینده و بزرگسالی آن را از طریق زخم، خراش پوستی، تماس جنسی، سرنگ و ... به دیگران منتقل می کند. این نوع هپاتیت به هپاتیت مزمن تبدیل می شود و می تواند باعث سیروز کبدی و سرطان کبد شود.
 
وضعیت هپاتیت در ایران
 
ابتلا به هپاتیت ب در ایران رو به کاهش است و دلیل این مسئله واکسیناسیون محسوب می شود. تمام متولدین سال 1367 به بعد واکسیناسیون شده اند. یک برنامه کشوری از گذشته تا به امروز برای کنترل هپاتیت ب وجود داشته است و خانم های باردار یا خانم هایی که قصد بارداری دارند، باید تست غربالگری انجام بدهند و در صورت مثبت بودن بیماری، تمهیداتی برای این دسته از افراد در نظر گرفته می شود.
 
هپاتیت ب در طول بارداری به جنین منتقل نمی شود و نوزاد در زمان زایمان می تواند به آن مبتلا شود، به همین دلیل، شش ساعت بعد از زمانی که نوزاد به دنیا می آید، زمان طلایی برای تزریق واکسن برای عدم ابتلای نوزاد به هپاتیت محسوب می شود.
 
هپاتیت سی (C) از خون منتقل می شود و پیشگیری و درمان آن بسیار گران است و محققان تازه روی آن در حال پژوهش هستند. هپاتیت دی (D) یکی از انواع هپاتیت است که همیشه در شرایطی ایجاد می شود که فرد حتما به هپاتیت ب (B) مبتلا باشد. هپاتیت های یی (E) و جی (G)، انواع دیگری از هپاتیت هستند که از طریق روابط جنسی و خون منتقل می شوند.
 
این نوع هپاتیت ها جهش ژنتیکی دارند و با بقیه هپاتیت ها فرق دارند. این نوع هپاتیت ها قابل تشخیص و بررسی نیستند. یکی از انواع هپاتیت، هپاتیت برق آسا نام دارد و یک تا دو درصد هپاتیت های حاد می توانند به این مسئله منجر شوند. این نوع هپاتیت با کمای کبدی همراه است و علائمی چون خواب آلودگی، خونریزی معده، حالت گیجی، اختلال در انعقاد خون، افت قند خون و نارسایی کلیوی همراه است و بین 30 تا 50 درصد احتمال مرگ وجود دارد. اگر فردی به این نوع هپاتیت مبتلا شود باید سریعا در بیمارستان بستری و درمان شود.
 

آزمایش بدهیم؟
 
برای تشخیص ابتلا به هپاتیت آ، ب و سی، آزمایش تشخیصی وجود دارد. وجود ویروس در آزمایش هپاتیت ب (HBS) سه تا 10 هفته بعد از تماس جنسی مشخص می شد و قبل از آن به دلیل قرار داشتن در دوره مخفی، قابل تشخیص نیست. آزمایش هپاتیت سی (HCV) به بررسی آنتی بادی بدن علیه ویروس می پردازد. چنانچه فرد نبه مدت شش ماه به این نوع هپاتیت مبتلا باشد، هپاتیت تبدیل به مزمن می شود.
 
وقتی واکسن به کمک ما می آید
 
برای هپاتیت سی، واکسن وجود ندارد و تنها برای هپاتیت ب واکسن ساخته شده است. واکسن هپاتیت ب در سال 1981 ساخته شد. این واکسن برای بدن کاملا بدون خطر است و بیش از 90 درصد در پیشگیری از هپاتیت ب موثر است و می تواند بین 85 تا 90 درصد از مرگ های ناشی از هپاتیت پیشگیری کند. نحوه تزریق این واکسن در بزرگسالان و نوزادان متفاوت است طوری که این واکسن در بزرگسالان در بازو و در نوزادان در ناحیه جلو و خارج ران تزریق می شود.
 
این واکسن در بزرگسالان باید سه بار تزریق شود. یک ماه بعد از اولین تزریق، تزریق دوم انجام می شود و پس از گذشت شش ماه از اولین تزریق، باید یک بار دیگر واکسیناسیون انجام شود. واکسیناسیون در نوزادان از بدو تولد انجام می شود و واکسن های بعدی باید در دو ماهگی و شش ماهگی زده شود که این کار را همزمان با تزریق سایر واکسن ها انجام می دهند.
 
واکسن هپاتیت ب در برخی شرایط ایمنی خوبی را برای بدن به وجود نمی آورد. برای مثال، واکسن در برخی افراد بالای 40 سال، مردان، افراد چاق، افراد با ژنتیک خاص، افرادی که دیالیز می شوند، مبتلایان به اچ آی وی مثبت (HIV)، مبتلایان به نقص ایمنی و افراد سیگاری، ایمنی مطلوب را در برابر بیماری به وجود نمی آورد.
چنانچه تزریق به صورت زیر جلدی و در عمق عضله نباشد، احتمال پیشگیری از بیماری کاهش پیدا می کند. اگر واکسن یخ زده باشد نیز نباید آن را استفاده کرد چون ایمنی لازم را در برابر بیماری به وجود نمی آورد. تمامی افرادی که به نوعی در خطر ابتلا به هپاتیت ب هستند، واکسیناسیون می شوند. تزریق واکسن هپاتیت ب (B) و آزمایش آن برای افرادی که رفتار پر خطر دارند، در مراکز بهداشت سراسر کشور به صورت رایگان انجام می شود.
 
واکسن مصنوعی است!
 
خوب است بدانید که حدود یک میلیون نفر در سال در اثر ابتلا به عوارض هپاتیت در جهان می میرند، به همین دلیل افراد باید تا جای ممکن اقدامات لازم را برای پیشگیری انجام بدهند.
 
برخی از افراد تصور می کنند واکسن هپاتیت، ویروس ضعیف شده است که به بدن تزریق می شود، در حالی که این باور غلط است و برای ساخت واکسن، آنتی ژن ویروس را همانند سازی کرده اند و در واقع ویروس مصنوعی ساخته اند.
 
برخی ها بر این باورند که واکسن هپاتیت را باید با یخ به منزل برد، این باور کاملا درست است و واکسن باید در دمای دو تا هشت درجه سانتیگراد نگهداری شود.
 
برخی از افراد تصور می کنند هزینه زیادی باید برای واکسن بپردازند، این باور نادرست است و هر واکسن را با قیمتی حدود 15 تا 20 هزار تومان از مراکز دولتی می توان تهیه کرد.
 
این باور درست است که احتمال ابتلا از طریق بزاق به هپاتیت وجود دارد، به همین دلیل افراد نباید از قاشق یا ظروف مشترک استفاده کنند.
 
برخی تصور می کنند که نوزاد از طریق شیر مادر به هپاتیت ب (B) مبتلا می شود. این باور نادرست است و نوزاد از طریق شیر مادر، مبتلا نمی شود.
 
برخی از افراد بر این باورند که زایمان چه به شکل طبیعی و چه به شکل سزارین می تواند باعث ابتلا به هپاتیت شود، این باور کاملا درست است.
 
برخی از افراد فکر می کنند که در صورت ابتلا به هپاتیت و عدم آگاهی از آن، با زدن واکسن دچار مشکل می شوند و بیماری شدت پیدا می کند. این باور نادرست است و انجام این کار هیچ مشکلی را برای بدن به وجود نمی آورد. 


:: بازدید از این مطلب : 1847
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 11 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
مواد نگهدارنده در کنسروها، یکی از عوامل تشدید کننده بروز انواع سرطان ها می باشند. پس تلاش کنید تا کنسروهای بدون مواد نگهدارنده خریداری نمایید.




متخصصان صنایع غذایی معتقدند به مواد غذایی که در طول فرآیند تولید آنها از حرارت مداوم استفاده می شود و یا در داخل سرکه نگهداری می گردند، نیاز به اضافه کردن هیچ گونه مواد نگهدارنده ای نیست.

به نقل از یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و بر اساس استانداردهای موجود در سازمان ملی استاندارد، انواع رب، خیارشور، شوریجات و ترشیجات، می بایستی فاقد مواد نگهدارنده باشند. چون که حرارت یا سرکه مورد استفاده برای تهیه و نگهداری این مواد غذایی به عنوان مواد نگهدارنده طبیعی مانع از فساد آنها می شوند.

ولیکن متاسفانه در بازار شاهد آن هستیم که بسیاری از کنسروها و مواد غذایی بسته بندی ذکر شده حاوی برخی مواد نگهدارنده می باشند. پس حقیقت چیست؟

متخصصان صنایع غذایی خاطر نشان می کنند که در طی بازرسی های انجام گرفته از مراکز تولیدی، مشخص شده که  انواع رب و خیارشورهایی که به صورت غیر استاندارد و در مراکز تولیدی ناشناخته تولید می شوند و یا به صورت فله و در بسته بندی های غیر استاندارد به بازار عرضه می شوند، حاوی مواد نگهدارنده ای همچون مواد ضد قارچ و ضد کپک می باشند که این برخلاف استاندارد می باشد.

بنابراین توصیه متخصصین تغذیه و صنایع غذایی به مردم، خرید کنسروها و مواد غذایی بسته بندی شده استاندارد با برند شناخته شده می باشد. 
 


:: بازدید از این مطلب : 2000
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 11 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
 
 
دمنوش پوست سیب و دارچین و زنجبیل، انرژی بخش و سرشار از ویتامین میباشد
 
با توجه به این که این روزها هوا سرد است، بد نیست چند نوشیدنی گرم کننده و نیروبخش را به شما معرفی کنیم. نوشیدن این دمنوش ها بی تردید روزهای لذت بخشی را برای شما رقم می زنند.
 
 
دمنوش سیب
یکی از ذخایر خوب برای دمنوش های زمستانی پوست میوه ها است. پوست سیب و دارچین و زنجبیل دمنوش مناسبی است که اگر آن را مثل چای دم کنید و مدت نیم ساعت بگذارید دم بکشد، دمنوشی مناسب و انرژی بخش و سرشار از ویتامین برای زمستان خواهید داشت.
 
 
دمنوش مرکبات
نسبت مساوی از پوست لیمو، پرتقال، چای سبز و آویشن خشک را در یک قوری آب جوش 10 دقیقه دم کنید و در آخر کمی آب لیمو در آن بچکانید.
 
 
از خواص این دمنوش می توان به خاصیت ضدسرماخوردگی، کم کردن فشار و غلظت خون، کمک به عملکرد مطلوب کبد، انرژی زایی و برطرف کنندگی خستگی اشاره کرد ضمن این که دمنوش میوه ای در مقایسه با دمنوش گیاهی ویتامین بیشتری دارد، غنی از آنتی اکسیدان است و به افزایش سطح ایمنی بدن کمک می کند و مقوی اعصاب است.

دمنوش دارچین محرک اعصاب است و  قوای جسمانی را افزایش می دهد
 
 چای دارچین
این نوشیدنی را می توانید با سه قطعه دارچین چوبی در یک قوری به مدت طولانی دم کنید. می توانید نیم ساعت یا 45 دقیقه منتظر باشید و سپس به این نوشیدنی بسیار گرم و نیروبخش و ضد سرماخوردگی که کمی هم طعم تندی دارد، مقداری لیموی تازه اضافه کنید و با اندکی عسل آن را بنوشید.
 
 
چون این ادویه چاشنی غذاهای خانگی است، در دسترس ترین دمنوش محسوب می شود. دارچین، درد کمر، پا و مفاصل را کاهش می دهد و از دلهره و بوی بد دهان می کاهد و موجب افزایش فشارخون شده و رفع کننده سردمزاجی است. این دمنوش محرک اعصاب است و به دلیل طبیعت گرم و خشکی که دارد، قوای جسمانی را افزایش می دهد. البته انواع دمنوش زیره سیاه، گزنه، سنبل الطیب، نعنا، زنجبیل و هل نیز این خواص را دارند.   

دمنوش میوه به؛ مقوی قلب و کاهش دهنده استرس و نشاط آور است
 
 
دمنوش برگ و میوه به
می توان گفت دمنوش برگ و میوه ی به خوشرنگ تر و دلچسب تر از چای و نسبت به سایر دمنوش ها معطرتر و بهترین نوع آن است. این دمنوش، سرفه خشک را درمان می کند، آرامبخش، باعث تقویت قوای مغزی و نیز مقوی قلب و کاهش دهنده استرس و نشاط آور است. از خواص دیگر آن تقویت قلب، کبد، معده، اعصاب، رفع کننده بوی بد دهان، ضدسرماخوردگی و التیام دهنده سردردهای مزمن است و به هضم غذا کمک می کند.   
 
دمنوش گل گاوزبان، آرامبخش و نشاط آور است و رنگ رخساره را باز می کند
 
 
دمنوش گل گاوزبان
تجویز دمنوشی سنتی مانند گل گاوزبان می تواند مرهمی قوی برای سرفه های فصل سرما باشد. این دمنوش، آرامبخش و نشاط آور است، رنگ رخساره را باز می کند، تنگی نفس، گلودرد، دلهره و وحشت را از بین می برد و از غم و غصه می کاهد.
 
 
 
مصرف گل گاوزبان با عسل برای رفع تنگی نفس تجویز می شود و چون گفته شده حاوی منیزیم است از سرطان پیشگیری می کند. از دیگر خواص گل گاوزبان، تقویت قلب و اعصاب و جلوگیری از تپش قلب است. همچنین تقویت کننده کلیه و پیشگیری کننده از ورم و عفونت است و به دفع سنگ کلیه کمک می کند. مصرف این دمنوش برای زنان باردار و کودکان توصیه نمی شود.     
 
 
دمنوش مخلوط انرژی زا
 
این دمنوش می تواند حاوی گشنیز، هل، دارچین، زنجبیل، میخک و جینسینگ باشد. جنسینگ نیروزا و مقوی است و به عنوان گیاه جوانی در جهان شهرت دارد و در بهبود حافظه و نشاط و تقویت قوای ذهنی و جسمی مؤثر است. میخک مقوی مغز است و از سرطان جلوگیری می کند. زنجبیل نیروبخش و مقوی معده و هل، معطر و مقوی بدن و دارچین نیز شادی آور است. 
 


:: بازدید از این مطلب : 2037
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 11 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
امروزه دانشمندان علوم سلامت دریافته اند که ارزش غذایی سبزی های سفید رنگ کمتر از سبزی های سبز، زرد و نارنجی نیست.
 
 قارچ، پیاز، گل کلم، کلم سفید، شلغم، هویج فرنگی، کلم قمری، موسیر و سیب زمینی ترشی جزء سبزی های سفید هستند. مطالعات علمی نشان داده اند که این سبزی ها در کنترل چربی خون، کاهش کلسترول خون و سلامتی دستگاه گوارش بسیار مفیدند.

 سبزی های سفید در رقابت با انواع سبزی های سبز، زرد و نارنجی دارای منابع غنی تری از پتاسیم و منیزیم می باشند. به همین دلیل هم هست که مصرف این نوع سبزی ها می توانند با به تعادل در آوردن حجم پتاسیم و منیزیم در بدن منجر به سلامت قلب و عروق، پیشگیری از افزایش فشار خون، پیشگیری از تولید سنگ های کلیوی، پیشگیری از آلزایمر، پیشگیری از ابتلا به برخی از سرطان ها و همچنین پیشگیری از افسردگی شوند.
 
برخی تحقیقات علمی همچنین ادعا می کنند که مصرف برخی از انواع سبزی های سفید می توانند باعث پیشگیری از پوکی استخوان و کاهش شیوع سردرد به خصوص سردردهای میگرنی شوند. اما برخی مطالعات دیگر این مساله را به طور کامل ثابت نکرده اند. اما به خاطر این که سبزی های سفید دارای حجم بالایی از فیبر غذایی نسبت به سایر سبزی های دیگر می باشند؛ بنابراین نقش موثری در کنترل اشتها، تنظیم وزن و پیشگیری از اضافه وزن دارند.
در مجموع توصیه متخصصان تغذیه آن است که مصرف توام سبزی های سفید، سبز، زرد و نارنجی با هم در سالادهای روزانه می توانند همچون یک مکمل غذایی مطلوب برای سلامت بدن نقش ایفا نمایند. 


:: بازدید از این مطلب : 2035
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 11 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
 
 
سبزیجات سرشار از مواد مغذی هستند و باعث افزایش انرژی بدن می شوند



بسیاری از ما برای به دست آوردن انرژی در طول روز مواد غذایی مانند کافئین، شکر، و دیگر گزینه های ناسالم را انتخاب می کنیم، که اگرچه به طور کاذب و به سرعت سطح انرژی را افزایش می دهند اما به همان سرعت، منجر به تخلیه انرژی نیز می شوند.

در اینجا 10 گزینه آسان و مفید غذایی برای تقویت انرژی در تمام طول روز پیشنهاد شده است:

غلات سبوس دار: کربوهیدرات ها در سوخت و ساز بدن نقش دارند ضمن این که گلوکز تولید شده از شکستن ترکیبات کربوهیدراتی، پس از ورود به جریان خون، در اختیار بافت ها و سلول های بدن قرار می گیرد. در این میان کربوهیدرات های پیچیده موجود در غلات سبوس دار و نان کامل، فرایند هضمشان طولانی تر است و سطح انرژی را پایدارتر نگه می دارند. کربوهیدرات های فراوری شده مانند نان سفید منجر به انفجار سریع انرژی و افت سریع آن می شوند.
 
 
 
ماست: اضافه کردن پروتئین به کربوهیدرات ضروری است و سطح انرژی را پایدارتر نگه می دارد. ماست یونانی در هر فنجان ماست سنتی حاوی 5 گرم پروتئین است. ماست منبع عالی برای داشتن یک صبحانه مقوی است. البته دقت کنید چون برخی از انواع ماست حاوی قند اضافه شده هستند.
 
 
 
آجیل: آجیل منبع عالی پروتئین، فیبر و مواد مغذی و یک میان وعده مفید است. تنها باید در نظر داشته باشید که یک چهارم فنجان آجیل برای میان وعده کافی است چون کالری بسیار بالایی دارد.
 
 
 
مخلوط میوه ها: این ترکیب منبع خوبی از کربوهیدرات های سالم، ویتامین ها و مواد معدنی مانند ویتامین آ و ث است که به پیشگیری از عفونت ها و تقویت سیستم ایمنی بدن نیز کمک می کند. موسسه ملی تغذیه آمریکا توصیه به مصرف یک دوم فنجان از ترکیب میوه ها در روز برای بزرگسالان می کند. مصرف انواع توت ها با ماست و یا ترکیب سیب و موز برای میان وعده هم هضم راحت تری دارد و هم انرژی را در سطح بالاتر نگه می دارد.
 
 
 
ماهی: توصیه متخصصان تغذیه، مصرف دو وعده ماهی در هفته است. ماهی منبع عالی از پروتئین بدون چربی و سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 به شمار می رود. غذاهای دریایی از جمله ماهی همچنین غنی از مواد معدنی مانند آهن هستند که یک جزء هموگلوبین محسوب می شود و در حمل انرژی به سراسر بدن موثر است.
 
 
 
لوبیا: این دانه های مفید، سرشاز از پروتئین کم چرب هستند و بهترین گزینه برای گیاه خواران از نظر دریافت پروتئین محسوب می شوند. لوبیا همچنین غنی از منیزیوم، کلسیم، پتاسیم، و ویتامین های گروه ب است که برای متابولیسم سالم مفید هستند.
 
 
 
سبزیجات تیره رنگ: در کنار میوه ها، سبزیجات نیز سرشار از مواد مغذی هستند؛ به ویژه سبزیجات تیره رنگ مانند اسفناج، چغندر و دیگر گزینه های برگ دار، میزان نیاز به ویتامین ث، ویتامین آ، کلسیم، آهن، فیبر و پروتئین را در روز تامین می کنند. در واقع یک وعده اسفناج 200 درصد از میزان نیاز روزانه شما به ویتامین آ را تامین می کند.
 
 
 
شکلات تیره: تخمین زده شده که آمریکایی ها به طور متوسط در حدود 3.6 اونس شکلات در هفته مصرف می کنند. شکلات تیره و کمتر پردازش شده، غنی از آنتی اکسیدانی به نام فلاوانول است که نشان داده شده به حفظ سلامت قلب کمک می کند. قلب سالم به معنای وجود اکسیژن بیشتر در بدن و سطح انرژی بالاتر است.
 
 
 
ذرت: این منبع نیز کم چرب و سرشار فیبر است و یک میان وعده عالی برای حفظ سطح انرژی محسوب می شود.
 
 
 
آب: راحت ترین گزینه برای حفظ ذخیره انرژی است. چون حتی کم آبی خفیف در بدن منجر به افت انرژی می شود. شما باید روزانه حداقل 8 اونس مایعات بدون افزودنی های شیرین کننده دریافت کنید. نوشیدنی های کافئین دار، مانند قهوه، چای یا نوشابه، نمی توانند کم آبی بدن را در طول روز جبران کنند.
 
 
 
نکته: ورزش!
با وجود انتخاب گزینه های غذایی مفید برای نگه داشتن سطح انرژی، ورزش یک راه مفید برای تقویت انرژی شما است. بنا به اعلام انجمن قلب آمریکا، تنها 30 دقیقه ورزش در طول روز، منجر به ایجاد قدرت و استقامت قلبی عروقی می شود و اکسیژن و مواد مغذی مفید را به سلول های بدن می رساند ضمن این که تضمین کننده بهبود سطح خلق و خو است.


:: بازدید از این مطلب : 2087
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
یک ضرب المثل قدیمی هست که می گوید ” تو همانی هستی که می خوری” . سعی کنید تمام افکارتان را محدود به بدن نکنید زیرا رژیم شما نه تنها به بدن بلکه روی مو و پوست نیز تاثیر می گذارد.


در اینجا لیست غذاهایی که برای سلامت موها بسیار مفید هستند و به ضخامت، درخشش و رشد موها کمک بزرگی می کنند. 

هویج
 
هویج دربردارنده ویتامین A می باشد. ویتامینی که هم برای رشد موها و هم برای چشم ها مفید است. بتا کاروتن موجود در هویج به تبدیل ویتامین A کمک می کند. کمبود این ویتامین در بدن باعث حساسیت، خشکی و خارش پوست سر و نازک شدن موها می شود.
 
 
بادام
 
برای مراقبت مو سراغ آجیل ها بروید و به عنوان میان وعده بادام بخورید. بادام دارای مقدار زیادی بیوتین است و به رشد و دوام موها کمک زیادی می کند.
 
 
فلفل زرد
 
ویتامین C فلفل پنج برابر ویتامین نارنگی است. به همین دلیل از شما می خواهم مقداری فلفل زرد به سالادتان اضافه کنید و به آنتی اکسیدان های موجود در آن اجازه دهید تا به بدن جریان پیدا کنند و به رشد و تقویت موها کمک کنند.
 
 
تخم مرغ
 
آیا بدنتان به پروتئین، بیوتین و امگا۳ نیاز دارد؟ پس پیشنهاد می کنم تخم مرغ مصرف کنید تا به تغذیه و تقویت موها کمک کند. سفیده تخم مرغ را می توان به عنوان ماسک مو نیز مصرف کرد. مصرف روزانه یک عدد تخم مرغ کافی است.
 
 
نارگیل
 
یا غذاهایتان را در روغن نارگیل بپزید و یا نارگیل بجوید انتخاب با خودتان است. نارگیل شامل ویتامین E، چربی های سالم، ویتامین K و مواد مغذی دیگری است که رشد موها را تقویت می کند.
 
 
گوجه فرنگی
 
گوجه فرنگی با مقدار قابل توجهی مواد معدنی، ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها ابرقهرمان سبزی هاست. می توانید آن را به تنهایی یا در سالاد مصرف کنید. آنتی اکسیدان های موجود در آن فولیکول های مو را محافظت می کند و تارهای مو را برای مدتی طولانی بلند و محکم می کند. گوجه فرنگی موها را از اشعه های مضر ماوراء بنفش خورشید محافظت می کند.
 
 
آناناس
 
نمی توان طعم دلپذیر آناناس را دوست نداشت. با خوردن آناناس بدنمان آنزیم بروملین و ویتامین C آن را جذب می کند. آب آناناس تمام ویتامین C و آمینو اسیدهای موردنیاز بدن را تامین می کند. این میوه به تولید کلاژن نیز کمک می کند.
 
 
سیب زمینی شیرین
 
سیب زمینی شیرین منبع ویتامین A و بتاکاروتن است. این دو ماده معدنی هم به رشد موها و هم به سلامت پوست سر کمک می کنند. 


:: بازدید از این مطلب : 1842
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
اگر شما هم به دنبال کاهش وزن و لاغری هستید، ما در مطلب به راهکارهای ساده و عملی برای کاهش وزن بدون رژیم اشاره میکنیم. مطمئن باشید که با رعایت نکات زیر حتما نتیجه مناسب خواهید گرفت.
 
بر اساس تحقیقات دانشگاه میشیگان یکی از دلایل بیهوده خوری، کم خوابی است. کم خوابی یعنی خواب کمتر از 7 ساعت در شبانه روز که باعث می شود تا 6 درصد کالری اضافه وارد بدن خود نمایید و این یعنی اضافه وزن.
کمتر کسی را می توان پیدا کرد که در طول زندگی اش حداقل یکبار یکی از صدها مدل رژیم های مختلف درست یا غلط را امتحان نکرده باشد.
 
ما در مطلب به راهکارهای ساده و عملی برای کاهش وزن بدون رژیم اشاره میکنیم. مطمئن باشید که با رعایت نکات زیر حتما نتیجه مناسب خواهید گرفت:
 
 
برای وعده های غذاییتان زمان معین در نظر بگیرید
 
با تنظیم یک تایمر برای حداقل 20 دقیقه سعی کنید یک بشقاب غذایی که برای خوردن در آن وعده در نظر گرفته اید را در حداقل 20 دقیقه میل کنید. با آهسته خوردن غذا به بدنتان اجازه میدهید تا پیغام سیر شدنتان را به مغزتان برساند در این شرایط است که شما احساس سیری می کنید. وقتی تند و سریع غذا می خورید علاوه بر اینکه معده شما باید وظایف دندانها را هم بر عهده گیرد و در نتیجه فشار زیادی به آن وارد میشود، قبل از اینکه بدنتان زمان لازم برای ارسال پیام سیر شدن به مغز داشته باشد مقدار زیادی غذا خورده اید و این یعنی اضافه وزن.
 
 
بیشتر بخوابید تا بیشتر وزن کم کنید
 
یک ساعت خواب اضافه شبانه باعث می شود که در یک سال 7 کیلو وزن کم کنید. بر اساس تحقیقات دانشگاه میشیگان یکی از دلایل بیهوده خوری، کم خوابییست. کم خوابی یعنی خواب کمتر از 7 ساعت در شبانه روز که باعث می شود تا 6 درصد کالری اضافه وارد بدن خود نمایید و این یعنی اضافه وزن.
 
 
سبزیجات بیشتری مصرف کنید
 
خوردن میوه جات و سبزیجات بیشتر یک راه عالی برای کاهش کالری دریافتی و افزایش مصرف فیبر است. میوه جات و سبزیجات را به صورت خام بدون افزودن سس یا پخته بدون افزودن روغن مصرف کنید.
 
 
قبل از شروع وعده غذایتان سوپ بخورید
 
خوردن سوپ های ساده قبل از غذا باعث می شود که اشتهای شما بسیار کمتر شود و زودتر احساس سیری کنید
 
 
دانه های کامل (سبوس دار) مصرف کنید
 
مصرف دانه های کامل مثل برنج قهوه ای، گندم و جوی با پوست و آرد سبوس دار هم باعث می شود که شما زودتر احساس سیری کنید و هم میزان کلسترول خون می شود.
 
 
یکی از لباسهای زمان لاغریتان را جلوی چشمتان قرار دهید
 
یکی از لباسهای مورد علاقه خود را که دیگر برایتان اندازه نیست را در جایی که جلوی دیدتان است آویزان کنید. این کار به شما انگیزه بیشتری برای درست خوردن میدهد.
 
 
صبحانه سالمتری میل کنید
 
خوردن املت و نیمرو سوسیس و کالباس را برای صبحانه در نظر نگیرید. صبحانه کاملی از نان و پنیر و دانه های کامل در نظر بگیرید.
 
 
اگر عشق فست فود هستید پیتزای سبزیجات را جایگزین پیتزاهای چرب و گوشتی کنید
 
با این کار می توانید در آن وعده 100 کالری کمتر وارد بدنتان کنید. پنیر کم چرب را جایگزین پنیرهای پیتزای معمولی کنید تا باز هم کالری کمتری دریافت کنید.
 
 
اگر عاشق نوشابه هستید این پیشنهاد مارا عملی کنید
 
اگر نوشابه زیاد می نوشید یکی از نوشابه ها را با آب یا نوشابه زیرو جایگزین کنید. با این کار در روز 10 قاشق کمتر قند مصرف کنید.
 
 
لیوان باریک و بلند را جایگزین لیوان خود کنید
 
با این کار هنگام نوشیدن با خوردن مقادیر کمتر نوشابه احساس می کنید که بیشتر نوشیده اید و در نتیجه ناخود آگاه مصرف نوشیدنی های شیرین و پر کالری کمتر می شود.
 
 
چای سبز بنوشید
 
تحقیقات نشان داده که نوشیدن چای سبز منجر به افزایش سرعت سوخت و ساز بدن می شود.
 
 
از ورزش های ذهن مثل یوگا استفاده کنید
 
ورزش هایی مثل یوگا و مدیتیشن با آرامشی که به شما می دهد باعث فروکش کردن و کنترل اشتهای کاذب در شما می شوند.
 
 
سعی کنید بیشتر از غذاهای خانگی استفاده کنید
 
بیشتر افرادی که در کم کردن وزن موفق بوده اند حداقل 5 روز در هفته را در خانه از غذاهای خانگی تغذیه کرده اند.
 
 
هنگام خوردن غذا به خود یک زمان وقفه بدهید
 
این کار باعث می شود که میزان قند خون شما تنظیم شود و زود تر احساس سیری کنید. حواستان باشد، احساس سیری با احساس پری زیاد متفاوت است.
 
 
آدامس نعنایی تند بجوید
 
جویدن آدامس نعنایی تند باعث می شود که عطر و بوهای مختلف کمتر شما را تحریک به خوردن کند و همچنین جلوی پراکنده خوری بعد از وعده های غذایی را می گیرد.
 
 
ظرف غذایتان را کوچکتر کنید
 
با این کار ناخود آگاه مقدار کمتری غذا می خورید و حدود 100 تا 200 کالری کمتر در طول روز دریافت می کنید. با همین کار سالانه حدود 5 تا 10 کیلو از وزنتان کم می شود.
 
 
به اندازه مناسب غذا در ظرفتان بریزید
 
اندازه غذایی که سیرتان می کند را در نظر داشته باشید و سعی کنید در هر وعده به همان اندازه غذا بکشید.
 
 
قانون 80-20 را رعایت کنید
 
سعی کنید هر چقدر غذا در بشقابتان می ریزید فقط 80 در صد آن را میل کنید و 20 درصد آن را باقی بگذارید.
 
 
روش غذا خوردنتان را در رستوران تغییر دهید
 
بیشتر غذاهای رستوران ها به متوسط چاق کننده تر از غذاهای خانگی هستند پس اگر به رستوران برای صرف غذا رفتید نکات زیر را رعایت کنید:
– با یک دوست در غذایتان شریک شوید.
– به جای غذا پیش غذا سفارش دهید.
– اندازه کودک سفارش دهید.
 
 
روزانه 100 کالری بسوزانید
 
برای این کار روزانه 20 دقیقه پیاده روی کنید، یا 30 دقیقه در خانه گرد گیری کنید، یا 20 دقیقه باغبانی کنید.
 
 
وقتی توانستید یک عادت غلط را ترک کنید خود را تشویق کنید
 
می توانید با خرید یک لباس مورد علاقه یا وقت گذاشتن برای یک فعالیت مورد علاقه خود را تشویق کنید.
 


:: بازدید از این مطلب : 1965
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
بهترین راهکار این است که از مصرف روزانه و بیش از حد برخی از خوراکی های چاق کننده به کاهش وزن مورد نظرتان برسید.



برای رسیدن به تناسب اندام لازم نیست که حتماً یک رژیم لاغری سخت داشته باشید و خودتان را از لذت خوردن انواع خوراکی های خوشمزه محروم کنید، اما بدون مقداری پرهیز کردن هم نمی توانید به اهداف خود برسید، بهترین راهکار این است که از مصرف روزانه و بیش از حد برخی از خوراکی های چاق کننده به کاهش وزن مورد نظرتان برسید.
 
 
۱. کره
 
مدت ها است می دانیم مصرف کره و پنیر منجر به افزایش وزن می شود. پژوهشی در دانشگاه هاروراد دریافت، افرادی که محصولات لبنی مصرف می کنند، در ازای هر چهار سال مستعد افزایش حدود ۱۳۶ گرم هستند. البته ماست در میان محصولات لبنی یک استثنا است، آدم هایی که ماست می خورند کم تر در معرض افزایش وزن قرار دارند. البته ماست منجمد فاقد باکتری های زنده است و غالبا به اندازه ی یک بستنی دارای کالری است، و به خاطر داشته باشید، محصولات کم چرب دارای قند بیش تر هستند.
 
 
۲. انواع دسر
 
دسرهای پرچرب مانند بستنی، پای، و کیک پنیری باعث افزایش وزن می شوند. مصرف اندک این قبیل خوراکی ها، آن هم در مناسبت های خاص چندان مشکلی ایجاد نمی کند، ولی مصرف بیش تر می تواند سلامت و تناسب اندام تان را تهدید کند. پای های خامه ای و آجیلی نسبت به پای های میوه ای بیش تر کالری دارند. یک هشتم پای یا کیک پنیری به اندازه ی یک وعده ی غذایی کامل کالری دارد، و بسته به مواد تشکیل دهنده اش دارای ۳۰۰ کالری بیش تر از ۴۰۰ کالری مجاز است. نصف فنجان بستنی وانیلی حاوی ۱۳۵ کالری است.
 
 
۳. میوه های خشک
 
میوه های خشک علاوه بر آن که دارای مقادیر زیاد کالری و قند هستند، بالطبع آب کافی هم ندارند. گهگاه می توانید به اندازه ی یک چهارم فنجان از این خوراکی ها مصرف کنید، مصرف بیش تر توصیه نمی شود.
 
 
۴. آب میوه
 
آب میوه به اندازه ی نوشابه حاوی قند است. نوشیدن آب میوه میزان گلوکز را بالا می برد و باعث می شود کبد این گلوکز ها را به عنوان چربی ذخیره می کند، و همه ی این ها منجر به افزایش وزن می شوند. پژوهش ها نشان می دهند نوشیدن آب میوه می تواند در هر چهار سال حدود ۱۴۰ گرم به وزن تان اضافه کند.
 
 
۵. غذاهای سرخ شده
 
غذاهای سرخ شده دیگر تبدیل به بخشی از زندگی مان شده اند، ولی پژوهش ها نشان می دهند مصرف روزانه ی غذاهای سرخ شده در خانه می تواند هر چهار سال حدود ۱۶۳ گرم به وزن مان اضافه کنند و مصرف این غذاها در رستوران نیز در هر چهار سال باعث ۱۲۷ گرم افزایش وزن می شود.
 
 
۶. سیب زمینی
 
پژوهش ها نشان می دهند هر نوع غذایی که با سیب زمینی درست می شود، وزن را افزایش می دهد. سیب زمینی پخته شده، رنده شده، و کبابی به یک اندازه در افزایش وزن تاثیرگذار هستند. مصرف روزانه ی سیب زمینی در هر چهار سال ۵۸۰ گرم به وزن تان اضافه می کند. هنگام درست کردن پوره ی سیب زمینی سعی کنید از سبزیجاتی نظیر گل کلم نیز استفاده کنید، تا هم سبزیجات مصرف کرده باشید و همین طور میزان نشاسته ی آن کم تر شود.
 
 
۷. سبزیجات نشاسته دار
 
اگرچه این خوراکی ها حاوی ویتامین و فیبر هستند، ولی اگر نگران حفظ تناسب اندام تان هستید باید مصرف شان را محدود کنید. خوراکی های نشاسته دار نظیر ذرت و سیب زمینی قند خون را بالا می برند و به مقداری زیاد حاوی کالری هستند. البته مصرف متعادل نشاسته برای سلامتی تان مفید است.
 
 
۸. غلات صبحانه
 
اگر وزن اضافه نمی خواهید، غلات صبحانه را از خوراکی های صبح تان حذف کنید. شروع روز با خوردن یک کاسه ی بزرگ از این خوراکی ها، کاری اشتباه است، زیرا غلات صبحانه مملو از کالری و قند است. و البته، ترکیب آنها با شیر و میوه های خشک وضعیت را وخیم تر هم می کند.
 
 
۹. گوشت فرآوری شده
 
اگر گوشت فرآوری شده مصرف می کنید، پس قطعا در انتظار چاق شدن باشید. پژوهش ها نشان می دهند مصرف بیش از حد گوشت قرمز در چهار سال ۴۳۰ گرم به وزن تان اضافه می کند.
 
 
۱۰. خوراکی های بدون گلوتن
 
اگر فکر می کنید خوراکی های بدون گلوتن سالم تر هستند، کاملا در اشتباه هستید. معمولا این قبیل خوراکی ها حاوی مقادیری زیاد کالری، قند و چربی هستند. یک پژوهش نشان داد احتمال افزایش وزن در افرادی که محصولات بدون گلوتن مصرف می کنند نسبت به افراد دیگر بیش تر است. 


:: بازدید از این مطلب : 1915
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1396 | نظرات ()