نوشته شده توسط : ali
مایکروسافت با شکایت رسمی از سامسونگ این کمپانی کره‌ای را متهم به نقض قرارداد 7 ساله و عدم پرداخت سود ناشی از استفاده از حق ثبت امتیازات و ابداعات متعلق به خود کرد.


مایکروسافت با شکایت رسمی از سامسونگ این کمپانی کره‌ای را متهم به نقض قرارداد 7 ساله و عدم پرداخت سود ناشی از استفاده از حق ثبت امتیازات و ابداعات متعلق به خود کرد. در این شکایت آمده است سامسونگ از بابت بهره پرداخت‌نشده سال قبل باید 6.9 میلیون دلار به مایکروسافت بپردازد.

در قرارداد7 ساله فی‌مابین دو شرکت، حق امتیازهای متعلق به مایکروسافت در زمینه ثبت اختراعات گوشی و تبلت های اندرویدی در قبال پرداخت مبلغی معین به سامسونگ داده‌شده است.

گفتنی است بیش از 80 درصد از ثبت اختراعات تلفن‌ها و تبلت های اندرویدی متعلق به مایکروسافت در بازار امریکاست و سامسونگ برای فروش گوشی و تبلت خود در امریکا باید به مایکروسافت حق استفاده از لایسنس پرداخت کند. البته بعد از توسعه ویندوز فون و خرید نوکیا توسط مایکروسافت 80 درصد به 70 درصد سهم بازار امریکا تقلیل یافته است اما به‌هرحال کمپانی کره‌ای که از ثبت اختراعات مایکروسافت روی گوشی و تبلت خود استفاده می‌کند باید در خاک امریکا به مایکروسافت پول بدهد و حالا به دلیل دیر پرداخت کردن حق لایسنس باید 6.9 میلیون دلار به مایکروسافت در دادگاه بپردازد.

سامسونگ در بحث سوءاستفاده از حق ثبت اختراعات با اپل نیز درگیر است و بارها گناهکار شناخته‌شده و ملزم به پرداخت جریمه به‌طرف خود شده است.


 
برچسب ها: شکایت ، ماکروسافت


:: بازدید از این مطلب : 2706
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
همانطور که پیش‌بینی می‌شد، گوگل رسماً پروژه اندروید وان را در جریان برگزاری مراسمی در هندوستان معرفی کرد.

همانطور که پیش‌بینی می‌شد، گوگل رسماً پروژه اندروید وان را در جریان برگزاری مراسمی در هندوستان معرفی کرد. گوگل پروژه اندروید وان را با ترکیب اندروید و تلفن‌های‌هوشمند پایین‌رده معرفی کرده و در این راستا با تولیدکنندگانی چون Micromax، Karbonn Mobiles و Spice همکاری خواهد کرد.

هدف از توسعه‌ی اندروید وان رقم‌زدن تجربه‌ای مشابه اندروید خالص در تلفن‌های‌هوشمند پایین‌رده است که همچون پرچمداران اندرویدی قابلیت استفاده از قوی‌ترین مشخصات فنی را ندارند. شعار معرفی اندروید وان در کشور هندوستان Your Fate in your Hands است که مضمون آن را می‌توان به عبارت «سرنوشت شما در دستان شما» ترجمه کرد.

هر سه تولیدکننده‌ی تلفن‌های‌هوشمند مبتنی بر اندروید وان، فروش محصولات خود را از عصر امروز آغاز خواهند کرد و برای تحقق این امر هر یک از این شرکای سخت‌افزاری گوگل از طریق فروشگاه خود اقدام به این کار خواهد کرد. میکرومکس با همکاری آمازون هندوستان، کاربون با اسنپ‌دیل و اسپایس نیز با همکاری فلیپ‌کارت اقدام به فروش تلفن‌های‌هوشمند خود خواهد کرد. گوگل همکاری با اپراتورهای مخابراتی هندی را نیز آغاز کرده و تلفن‌های‌هوشمند خود را همراه با پیشنهادهای ویژه در اختیار کاربران قرار خواهد داد که از جمله‌ی آن باید به Airtel و Reliance اشاره کرد.

تلفن‌هوشمند اندروید وان اسپایس با نام Dream Uno روانه‌ی بازار خواهد شد و قیمت آن ۱۱۵ دلار خواهد بود و از جمله‌ی مشخصات فنی آن می‌توان به صفحه‌ی نمایش ۴.۵ اینچی FWVGA، پردازنده‌ی چهارهسته‌ای مدیاتک با فرکانس کاری ۱.۳ گیگاهرتزی، حافظه‌ی رم ۱ گیگابایتی، حافظه ی داخلی ۴ گیگابایتی با قابلیت افزایش از طریق میکرو SD تا ۳۲ گیگابایت و پشتیبانی از دو سیم‌کارت در کنار دوربین ۵ مگاپیکسلی در پشت دستگاه‌به‌همراه فلاش و دوربین ۲ مگاپیکسلی در جلو اشاره کرد. ضمناً این تلفن‌هوشمند از استاندراد بی‌سیم ۸۰۲.۱۱ b/g/n، بلوتوث ۴.۰ و ارتباط با شبکه‌های ارتباطی 3G نیز پشتیبانی می‌کند و انرژی کل این تلفن‌هوشمند نیز توسط یک باتری ۱۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود.

Canvas A1 میکرومکس و Sparke V Red کاربن نیز از همین سخت‌افزار و مشخصات فنی بهره می‌برند۷ با این تفاوت که قیمت در نظر گرفته شده برای آن‌ها ۱۰۴ دلار پیش بینی شده است.

علاوه بر زبان انگلیسی این تلفن‌های‌هوشمند با پشتیبانی از هتف زبان هندی روانه‌ی بازار می‌شوند و همچنین پشتیبانی از دستورات صوتی به زبان هندی نیز درنظر گرفته شده است. گوگل همچنین به این نکته اشاره کرده است که تلفن‌های‌هوشمند اندروید وان مبتنی اندروید ۴.۴.۴ خواهد بود و اطمینان داده که با انتشار اندروید L این تلفن‌های‌هوشمند را بروزرسانی خواهد کرد.

اندروید وان علاوه بر کشور هندوستان در سایر کشورها چون پاکستان، فیلیپین، اندونزی و سایر کشورهای جنوب شرق آسیا نیز تا پایان سال جاری عرضه خواهد شد. تولیدکنندگان دیگری نیز جون آلکاتل، پاناسونیک، ایسوس، ایسر و اچ‌تی‌سی نیز محصولاتی را به‌عنوان تلفن‌های‌هوشمند اندروید وان روانه‌ی بازار خواهند کرد.

 


:: بازدید از این مطلب : 2741
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
این ساعت قابلیت مقاومت در برابر آب را دارا است ولی نه به صورت کامل٬ کاربر می‌تواند بدون هیچ نگرانی زیر باران با ساعت باشد و یا دست خود را هنگامی که ساعت را در اختیار دارد بشورد

این ساعت قابلیت مقاومت در برابر آب را دارا است ولی نه به صورت کامل٬ کاربر می‌تواند بدون هیچ نگرانی زیر باران با ساعت باشد و یا دست خود را هنگامی که ساعت را در اختیار دارد بشورد٬ اما قبل از ورود به استخر و یا دوش حمام باید اپل‌واچ را از دست خارج کرد.

همچنین گفته شده که میکروفونی در ساعت تعبیه شده تا به وسیله آن بتوان تماس صوتی مستقیما از اپل‌واچ برقرار کرد.

کاربر توانایی اجرا و بارگذاری اپلیکیشن‌های اپل‌واچ را مستقیما از طریق آیفون خواهد داشت. برای مرتب‌سازی اپلیکیشن‌ها٬ کاربر باید انگشت خود را بر روی آیکون برنامه نگه دارد و سپس آن را در صفحه جابه جا کند٬ درست مانند مرتب‌سازی آيکون‌های آیفون.

سیستمی تحت عنوان Ping My iPhone در اپل‌واچ تعبیه شده که به وسیله‌ی آن می‌توان گوشی آیفونی که در اختیار دارید اما در جایی گذاشتید که پیدا نمی‌شود٬ به صدا در بیاورید و آن را بیابید.

حتما نیاز نیست اپل‌واچ برای اجرای همه‌ی اپلیکیشن‌ها آنلاین باشد. از قابلیت‌های آفلاین می‌توان به اجرای موسیقی با بلوتوث٬ اپل‌پی و تعداد دیگری از اپلیکیشن‌ها که نام برده نشده‌اند٬ اشاره کرد.

در آخر٬ اطلاعات جالبی از گران‌ترین ساعت سری٬ اپل‌واچ ادیشن :

این ساعت به همراه یک جعبه‌ی ویژه عرضه خواهد شد. مدل تجملاتی این ساعت٬ یک اپل‌واچ ادیشن طلایی خواهد بود که در یک جعبه‌ی جواهری با ارزش گذاشته شده است. این جعبه قابلیت شارژ اپل‌واچ را داراست و پشت جعبه نیز اتصال لایتنینگ تعبیه شده است. قطعه آهنربایی که پشت ساعت برای شارژ به آن متصل می‌شود٬ به شکل نیمه ایستاده در داخل جعبه قرار دارد و وقتی کاربر ساعت را در داخل جعبه قرار می‌دهد٬ ظاهر بسیار زیبایی را علاوه بر شارژ شدن ساعت٬ به معرض نمایش می‌گذارد.

ساعت هوشمند اپل‌واچ اوایل سال ۲۰۱۵ عرضه و قیمت حداقلی آن ۳۵۰ دلار خواهد بود.

 


:: بازدید از این مطلب : 2956
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
ماشینی را تصور کنید که بتواند بخندد، گریه کند، بیاموزد، رؤیا ببیند و حتی به کارها و رفتارهای شما پاسخ متقابل بدهد.....

گرچه در آثار تخیلی، ما به کرات در مورد روبات‌های انسان‌نما با صورت و عواطف انسانی خوانده بودیم، اما کمتر پیش آمده بود، گام‌های عملی در این زمینه برداشته شود.اما به تازگی محققان پژوهشکده زیست‌فناوری دانشگاه اوکلند دست به کار جالبی در زمینه مدل‌سازی زنده چهره با زیست‌فناوری کامپیوتری زده‌اند.
این سیستم می‌تواند نوع تعامل ما با کامپیوترها را تغییر بدهد و حالت طبیعی‌تری به آن بدهد.محققان این مرکز BabyX را خلق کرده‌اند که یک دختربچه خردسال جذاب مجازی است. برای ایجاد BabyX تلاش‌های بسیاری شده است تا بتواند با مدل‌سازی سیستم عصبی، رفتار و حتی یادگیری تعاملی داشته باشد و نمود بیرونی اینها با مدل‌های گرافیک کامپیوتری سه‌بعدی نمایش داده شود.
این سیستم می‌تواند به صورت زنده تصویر و صدای بیرونی را دریافت و تحلیل کند و پاسخی متناسب به آن بدهد.


 


:: بازدید از این مطلب : 2583
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
اچ‌تی‌سی تلفن One M8 را در شش رنگ چشم‌نواز وارد بازار کشور کرده است.

اچ‌تی‌سی تلفن One M8 را در شش رنگ چشم‌نواز وارد بازار کشور کرده است. ششما می توانید تلفن هوشمند خود را هماهنگ با سلیقه‌تان از میان رنگ‌های متنوع از قبیل آبی متالیک، قرمز مخملی، صورتی ملایم، در کنار رنگ‌هایی همچون طلایی کهربایی، نقره‌ای یخی و خاکستری مفرغی انتخاب کنید.

اچ‌تی‌سی علاوه بر عرضه پرچمدار خود در رنگ بندی متنوع این امکان را برای مشتریان فراهم کرده که با خرید هر دستگاه تلفن هوشمند One M8 تا پایان مهرماه ۱۳۹۳ یک قاب گوشی DOT View را نیز به صورت رایگان به همراه خود محصول دریافت کنید.

نیراج ست مدیر بازاریابی اچ‌تی‌سی در خاورمیانه و آفریقا گفت:

    پرچمدار تحسین‌شده تلفن‌های هوشمند ما که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، اکنون با ارائه گروهی از رنگ‌های متنوع، ابعاد جدیدی از انتخاب را در اختیار خریداران قرار داده است؛ رنگ‌ها را نباید دست‌کم گرفت. انتخاب نوع تلفن هوشمند رویکرد شما را در زندگی به نمایش می‌گذارد و در همان حال، رنگ گوشی صورت ناگفته‌‌ای از شخصیت شما است، تا به همه کسانی که با شما ملاقات می‌کنند شناخت کاملی از شخصیت‌تان بدهد؛ صورتی معرف ظرافت و خلاقیت، آبی معرف اطمینان و آرامش و قرمز معرف نشاط و طراوت. با هر روحیه‌ای، یکی از رنگ‌های وان ام 8 برای انعکاس هر آنچه شما هستید وجود دارد.

گوشی وان ام 8، جدیدترین پرچمدار اچ‌تی‌سی، با بدنه تمام‌فلزی، مجهز به رابط کاربری Sense 6.0 و سنسور هوشمند مرکزی است که ناز فناوری تشخیص ژست حرکتی نیز برخوردار است. تکنولوژی Duo Camera، عکس‌های خلاقانه و شبیه به حرفه‌ای با جلوه‌هایی متنوع تولید می‌کند. فناوری صوتی Boomsound با استفاده از طراحی تازه‌ محل قرارگیری بلندگوها و گستره‌ صوتی جدید جهت بهینه‌سازی صدای تولیدشده و تقویت‌کننده‌ اسپیکرهای چندبانده برای نرمال‌سازی صدا، توانسته نسبت به پرچمدار قبلی، یعنس وان M7 تقریبا ۲۵ درصد حجم صدای بیشتری را تولید کند.

گوشی وان ام 8،‌ دارای خبرخوان  BlinkFeed اچ‌تی‌سی است که به وسیله آن می‌توانید اخبار متنوع و شبکه‌های اجتماعی خود را در یک رابط کاربری جذاب دنیال کنید. بهینه‌سازی باتری نیز باعث شده این گوشی ۴۰ درصد بیشتر از پرچمدار قبلی شارژ نگه دارد و در وضعیت استندبای، توانایی حفظ شارژ تا دو هفته را با فعال‌سازی حالت ذخیره زیاد انرژی (Extreme Power Saving Mode) داشته باشد.
 
 


:: بازدید از این مطلب : 2712
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
 
 
جیبو را می‏‌توان نخستین ربات خانواده نامید.این ربات پیازی شکل‌که قدری هم ترسناک‌ است می‏‌تواند برای کودکان کتاب بخواند یا دستورالعمل‌های خانم خانه را به خوبی در اموری‌ نظیر تماس‌های تلفنی‌ خانه یا رسیدگی به امور فرزندان‌‌ انجام بدهد.

جیبو را می‏‌توان نخستین ربات خانواده نامید.این ربات پیازی شکل‌که قدری هم ترسناک‌ است می‏‌تواند برای کودکان کتاب بخواند یا دستورالعمل‌های خانم خانه را به خوبی در اموری‌ نظیر تماس‌های تلفنی‌ خانه یا رسیدگی به امور فرزندان‌‌ انجام بدهد.
قبلا نیز تلاش‌هایی برای ساخت ربات‌هایی برای انجام کار‌های تکراری و ناخوشایند ما انسان ها انجام شده بود، نظیر ساخت ربات‌های آی‌بود‌ سونی یا رومبا که کارش تمیز کردن خانه بود‌. اما‌‌ جیبو در مقایسه با همه این‌ها پیشرفته‌تر‌‌ با‌ قابلیت‌های‌ بیشتر است.در نگاه اول جیبو مانند یک صفحه نمایش‌ و‌هم اندازه عروسک تدی است, جیبو می‌تواند تمامی اعضای خانواده را بشناسد و به آن‌ها سلام بگوید یا‌ تولد افراد خانه‌ را تبریک گفته و‌ کارهای شخصی مخصوص آن‌ها را انجام بدهد.این ربات محصول تلاش‌های انجام شده در‌آزمایشگاه دانشگاه MIT است و پروفسور کرینتیا بریزیل مسئول طرح در مورد جیبو‌ می‌گوید که در ساخت آن تلاش شده است که علاوه بر با جذاب‌ بودن شکل و شمایل از تکنیک‌ها و خلاقیت‌های مکانیکی پیشرفته‌ای نیز استفاده بشود.وی می‌گوید جیبو می‌تواند رباتی باشد که نیاز‌های نسل امروزی را در تامین بنماید, ضمن اینکه می تواند ویژگی های علمی و تخیلی انسان های امروزی را در آینده محقق بکند.ارتفاع این ربات 27.9 سانتی متر و وزن آن 2.72 کیلوگرم است به طوری که هم‌اندازه یک تبلت و یا فبلت‌های‌ غول پیکر است, جیبو اگرچه‌ نتواند کار‌های بسیار ایده‌آل مانند آشپزی را انجام بدهد اما می‌تواند در زمینه انگیزه دادن یا شاد‌کردن اعضای خانواده و یا حتی صحبت های روان‌شناسی با اعضای خانواده یا در بیان توصیه‌های پزشکی بسیار موفق و کارا ظاهر بشود که این می‌تواند کاریک پزشک خانواده یا روان‌شناس را انجام بدهد که باعث افزایش صمیمیت و سلامت خانواده می‌گردد.قیمت این ربات در نوع ساده ‌اش 499 دلار و در نوع پیشرفته‌ترش 599 دلار هست و پروفسور کرینتیا بریزیل یکی از مزیت‌های نوع پیشرفته‌ترش را قابلیت انواع خنده می‌داند چرا که خنده, خنده می‌آورد.
 
 


:: بازدید از این مطلب : 3115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
تولیدکنندگان تلفن‌های‌هوشمند در حال کاهش حاشیه‌ی دور نمایشگر محصولات خود هستند تا بتوانند صفحه‌نمایش بزرگ‌تری را در تلفن‌های خود جای دهند

تولیدکنندگان تلفن‌های‌هوشمند در حال کاهش حاشیه‌ی دور نمایشگر محصولات خود هستند تا بتوانند صفحه‌نمایش بزرگ‌تری را در تلفن‌های خود جای دهند. محصول جدید شارپ، Aquas Crystal نیز ماحصل چنین تفکری است.

در نسل‌های اولیه از تلفن‌های همراه، سایز صفحه نمایش چندان اهمیتی نداشت. پس از تولید تلفن‌های‌هوشمند به معنای امروزی آن‌ها، رفته‌رفته سایز موبایل‌ها نیز به‌دلیل بالا رفتن ابعاد صفحه‌ی نمایش افزایش یافت. حال آنکه تولیدکنندگان به‌علت عدم امکان بالا بردن سایز گوشی، به‌جان حاشیه‌های تلفن‌هوشمند افتاده‌اند و در پی آنند تا با باریک‌تر کردن حاشیه‌‌ی صفحه نمایش و بالا بردن سایز صفحه‌ی نمایش، تجربه‌ی استفاده از صفحه‌ی نمایش بزرگ‌تر را در کالبدی یکسان با گوشی‌های پیشین در اختیار کاربران قرار دهند.

گوشی‌های حاضر بخش بزرگی از قسمت جلوی صفحه نمایش توسط حاشیه دور آن اشغال می‌شود. شارپ با عرضه‌ی نسل جدید سری Aquos خود نشان داده که بار دیگر مرزهای کاهش سایز حاشیه‌ها را درنوردیده است.

کاهش حاشیه‌ها طرفداران و مخالفان زیادی دارد. افرادی که مخالف کاهش سایز حاشیه‌های موجود در تلفن‌های‌هوشمند هستند، لمس‌های ناخواسته و همچنین امکان آسیب دیدن صفحه‌ی نمایش با وارد آمدن ضربه‌های کوچک را از جمله‌ی مواردی می‌دانند که به موجب آن‌ها نباید حاشیه‌ها بیش از اندازه کاهش یابد. اما باید به این نکته نیز اشاره کرد که وجود حاشیه‌های باریک در گوشی‌ها منجر به زیبایی بی حد و حصر آن‌ها می‌شود. چنانکه Aquos Crystal شارپ با بهره‌گیری از حاشیه‌های بسیار باریک گواهی بر این مدعی است. شارپ این محصول را با بهره‌گیری از بهترین سخت‌افزار موجود در بازار به‌همراه زیبایی زائدالوصفی روانه ی بازار کرده است که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند.

Aquos Crystal در دو نسخه روانه‌ی بازار خواهد شد که یک نسخه از صفحه‌ی نمایش ۵ اینچی و نسخه ی دوم از صفحه‌ی نمایش ۵.۵ اینچی بهره می‌برد. نسخه‌ی ۵ اینچی دارای رزولوشنی 1,280 در 720 پیکسلی، حافظه‌ی رم ۱.۵ گیگابایتی، حافظه‌ی داخلی ۸ گیگابایت با امکان افزایش حافظه‌ی داخلی از طریق اسلات میکرو SD است. پردازنده‌ی مورد استفاده در این تلفن‌هوشمند چهارهسته‌ای با فرکانس 1.2 گیگاهرتزی است.

نمونه‌ی 5.5 اینچی دارای رزولوشن 1,920 در 1,080، حافظه‌ی رم ۲ گیگابایتی، حافظه‌ی داخلی ۳۲ گیگابایتی، تراشه‌ی Snpdragon 801 با فرکانس کاری 2.3 گیگاهرتزی است. هر دو نسخه‌ با بهره‌گیری از اندروید ۴.۴.۴ روانه‌ی بازار خواهد شد. این تلفن‌ هوشمند از نظر ظاهری بسیار جذاب است و برای بالا بردن قابلیت‌های آن‌، شارپ با همکاری هارمن‌کاردن، بلندگوهایی را با قدرت و سایز بهینه‌تر در این تلفن‌هوشمند قرار داده است.
 
 


:: بازدید از این مطلب : 3412
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
 
 
مهندسان آبی بزرگ با معرفی پردازنده‌ی TrueNorth دنیایی از کامپیوترهای بسیار باهوش‌تر را وعده می‌دهند.

مهندسان آبی بزرگ با معرفی پردازنده‌ی TrueNorth دنیایی از کامپیوترهای بسیار باهوش‌تر را وعده می‌دهند. IBM در مورد تکنولوژی پردازنده‌های جدیدش می‌گوید: کوچک اما قدرتمند است و همانند مغز انسان کار می‌کند. TrueNorth کاملا متفاوت از نسل کنونی پردازندها طراحی شده است. پردازنده‌های سنتی از روشی که در دهه ۱۹۴۰ ابداع شدند، استفاده می‌کنند؛ اما IBM در TrueNorth از مغز انسان الهام گرفته است. این پردازنده از یک میلیون نورون الکتریکی که به وسیله‌ی شبکه‌ای از ترانزیستورها به هم متصل شده‌اند ساخته شده است. پروفسور راجیت مانوهار که نقش کلیدی در توسعه‌ی این تکنولوژی دارد در مورد قابلیت‌های آن به ۵ نکته‌ی کلیدی اشاره می‌کند
گرفتن دزدها

وقتی این ایده حدود ۶ سال پیش مطرح شد IBM‌ و محققان دانشگاه به دنبال راهی برای ساخت پردازنده‌ای‌ با بیولوژی شبیه مغز انسان افتادند. در بسیاری از فعالیت‌ها مانند یافتن الگوها منطق مغز انسان بسیار موثرتر از پردازش کامپیوتری عمل می‌کند. بر خلاف کامپیوترهای سنتی TrueNorth می‌تواند در صورت دریافت الگوریتم مناسب از طریق ارتباط بین نورون‌ها اطلاعات مربوط به الگوها را دسته بندی و شناسایی کند. به عنوان مثال آیا دو نفر شبیه هم هستند، آیا نور به آهستگی در حال کم شدن است یا آیا خطر حیوان درنده‌ای در این نزدیکی وجود دارد. استفاده‌ی استراتژیکی که می‌توان از این پردازنده کرد این است که وقتی کسی یا چیزی در مکان نامناسبی بود آن را شناسایی کرده و به مسئولین اطلاع دهد.
پزشکی و حفاظت از جان

قابلیت‌های چیپ هوشمند در امور پزشکی و اورژانس فوق‌العاده زیاد است. در نظر بگیرید کسی را که در شنا بیش از حد از ساحل دور شده است. سنسور تعبیه شده در بدن اون غریق نجات را آگاه می‌کند و به کمک وی می‌روند یا تراشه‌ای که می‌تواند وجود نوع خاصی از باکتری را اعلام کند یا توپ لاستیکی با تراشه‌ای که به سنسور شناسایی حیات مجهز شده می‌تواند مکان فردی را که در زیر آوار ساختمان گیر افتاده را مشخص کند و عملیات نجات را سرعت ببخشد.
پارک کردن و دستیار شخصی

از آن جایی که تراشه قرار نداشتن چیزی در جای خودش را متوجه می‌شود پس با دادن اطلاعات مالی و روزانه دستگاه می‌تواند با توجه به اولویت وظیفه‌ی تهیه‌ی مایحتاج را بر عهده بگیرد. همچنین با قرار گرفتن این پردازشگر در اتومبیل و هماهنگ شدن با نرم‌افزاری در تلفن همراه، به راننده در پارک کردن اتومبیل کمک می‌کند. از همین تکنولوژی در جهت قرار دادن اتومبیل‌ها در محل مناسب در پارکینگ نیز می‌توان استفاده کرد.
واتسون بعدی

سوپر کامپیوتر هوش مصنوعی IBM از سال ۲۰۱۱ که در نمایش تلویزیونی Jeopardy درخشید در راس بسیاری از خبرها بوده است؛ اما با به کارگرفته شدن چیپ‌های جدید در محصولات رقیب نمی‌تواند به مدت زیادی پیشرو بماند. IBM می‌گوید TrueNorth می‌تواند با سایر تکنولوژی‌های محاسباتی شناختی برای خلق سیستمی که می‌آموزد، استدلال می‌کند و به انسان برای گرفتن تصمیمات کمک می‌کند، در هم آمیخته شود و تکنولوژی معماری عصبی در این پردازنده در انجام وظایف پیچیده‌ی طبقه بندی شده بسیار خوب عمل می‌کند. به عنوان مثال اگر شما بخواهید به پردازنده یاد بدهید از میان چیزهای مختلف کتاب را به شما نشان بدهد کافیست الگوریتمی بنویسید که تفاوت بین اشیا مختلف را تشخیص می‌دهد.
پردازش
ابری
هوشمندانه‌تر

پردازنده‌ی مدرن‌تر می‌تواند پردازش ابری بهینه‌تری را پایه گذاری کند. یک پردازنده  TrueNorth بیش از ۵.۴ بیلیون ترانزیستور دارد اما فقط ۷۰ میلی وات مصرف انرژی آن است در صورتی که پیشرفته‌ترین پردازنده‌ی اینتل با ۱.۴ بیلیون ترانزیستور مصرف بسیار بیشتر یعنی ۱۴۰ وات دارد. از آنجا که دیتا سنترها محدود به مقدار انرژی و روش خنک سازی هستند، این تراشه می‌تواند پردازش بسیار ارزان‌تر و قوی‌تری را در سرورها انجام دهد.
 
 


:: بازدید از این مطلب : 2636
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
امروز شاهد انتشار تصاویر جدیدی در مورد آیفون ۶ هستیم که شامل ابعاد هر یک از نسخه‌های این تلفن‌هوشمند در کنار میزان برآمدگی لنز دوربین برای هر دو نسخه از دوربین است

امروز شاهد انتشار تصاویر جدیدی در مورد  آیفون ۶ هستیم  که شامل ابعاد هر یک از نسخه‌های این تلفن‌هوشمند در کنار میزان برآمدگی لنز دوربین برای هر دو نسخه از دوربین است. به‌نظر می‌رسد این تصاویر از داخل فاکس‌کان که یکی از تولیدکنندگان آیفون‌های اپل است به بیرون درز کرده و در آن دو نسخه‌ی 5.5 اینچی و 4.7 اینچی با عنوان N56 و N61 خطاب قرار داده شده‌اند.

براساس تصاویر منتشر شده، آیفون 5.5 اینچ با طول ۱۵۸ ، عرض ۷۸ و ضخامت ۷.۱ میلی‌متری همراه خواهد شد که این ضخامت با احتساب برآمدگی دوربین در آن قسمت به ۷.۷ میلی‌متر می‌رسد. وزن کلی این تلفن‌هوشمند نیز ۱۸۴.۶ گرم گزارش شده است. همچنین باید به ابعاد نسخه‌ی 7.4 اینچی این تلفن‌هوشمند نیز اشاره کرد که ۱۳۸ میلی‌متر طول، ۶۶ میلی‌متر عرض و ۶.۹ میلی‌متر ضخامت دارد. ابعاد آیفون 5S اپل برابر ۱۲۳ در ۵۸ در ۷.۶ میلی متر است.

منابع آگاه از چرخه‌ی تولید آیفون ۶ اطلاعاتی را نیز در مورد مشخصات فنی این تلفن‌ هوشمند ارائه کرده‌اند که از جمله‌ی آن می‌توان به باتری بزرگ آیفون ۵.۵ اینچی اشاره کرد. احتمالاً در آیفون ۵.۵ اینچی شاهد استفاده از باتری ۲٫۹۱۵ میلی‌آمپر ساعتی باشیم. این منبع اشاره‌ای به استفاده از یاقوت کریستال در صفحه‌ی نمایش آیفون بزرگ‌تر نکرده است، هرچند باید به این نکته اشاره کنیم که اپل اخیراً ۲۸ کانتینر حاوی صفحات نمایش آیفون جدید به کارخانه‌ی فاکس‌کان ارسال کرده است. ارسال این کانتینرها از خاک آمریکا احتمالات در مورد تولید این صفحات نمایش توسط GT Advanced Technologies را که با اپل در مورد تولید صفحات نمایش همکاری می‌کند، افزایش می‌دهد.

برآمدگی حلقه‌ی دور لنز دوربین در دو نسخه از آیفون ۶ در تصاویر مربوطه مشهود است، اما میزان این برآمدگی در دو نسخه متفاوت است که برای نسخه‌ی ۶.۶ اینچی برابر ۰.۶۷ تا ۰.۷۷ میلی‌متر است در حالی که برای نسخه‌ی ۴.۷ اینچی ۰.۷۷ میلی‌متر ذکر شده است. حلقه‌ی دور دوربین در دو نسخه، بسیار شبیه به نمونه‌ی مورد استفاده در آیپاد تاچ نسل پنجم است، هرچند هنوز هدف از استفاده از این حلقه دور دوربین مشخص نیست.

منابع مورد نظر اطلاعاتی را نیز در مورد لوگوی پشت دوربین ارائه کرده‌اند که براساس آن این لوگو با استفاده از موادی مقاوم ساخته خواهند شد. شیارهای پشتی تلفن‌هوشمند به‌عنوان آنتن در آیفون ۶ مورد استفاده قرار خواهند گرفت. گزارش‌های منتشر شده حکایت از تلاش‌های اپل برای استفاده از جک هدفون ۲.۵ میلی‌متری داشتند که به‌نظر می‌رسد به‌دلیل عدم همخوانی اپل از انجام آن منصرف شده است.

این دو تلفن‌هوشمند هفته‌ی گذشته‌ی آزمایش‌های مربوط به اخذ گواهی‌های مختلف را گذرانده‌اند. براساس گمانه‌زنی‌های انجام شده اپل تا کنون سفارش ساخت ۴۰ میلیون دستگاه آیفون ۴.۷ اینچی را ارائه داده و برای فروش ۱۰۰ میلیون دستگاه تلفن‌هوشمند تا پایان سال جاری میلادی برنامه‌ریزی کرده است. برخی گمانه‌‌زنی‌ها حکایت از احتمال فروش ۷۵ میلیون دستگاهی آیفون 6 دارند. همچنین امکان تاخیر در عرضه‌ی نسخه‌ی ۵.۵ اینچی آیفون نیز وجود دارد، اگرچه در این گزارش آمده که هر دو نسخه طی یک مراسم و در یک زمان مشخص معرفی خواهند شد.
 
 


:: بازدید از این مطلب : 2765
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
همراه اول و ایرانسل سخت در تلاش هستند تا هر چه زودتر شبکه‌ی خود را به نسل سوم ارتقاء دهند و سرویس 3G خود را از حالت آزمایشی وارد مرحله عملیاتی کنند.

همراه اول و ایرانسل سخت در تلاش هستند تا هر چه زودتر شبکه‌ی خود را به نسل سوم ارتقاء دهند و سرویس 3G خود را از حالت آزمایشی وارد مرحله عملیاتی کنند. در همین راستا هر دو اپراتور اطلاعاتی را در باره اینترنت 3G منتشر کرده‌اند و علاوه بر آن، همراه اول حتی تعرفه قیمت‌های اینترنت نسل سوم خود را اعلام کرده است. برای مقایسه قیمت اینترنت 3G اپراتورها همراه زومیت باشید.
تبلیغات
gift card
گیفت کارت آیتونز
gift card
آرشیو کامل ویدیو، موسیقی، بازی
gift card
پکیج برنامه و بازی ایفون و ایپد بدون جیلبریک

ایرانسل نحوه‌ی فعال سازی اینترنت 3G را در وب سایت خود شرح داده است تا کاربرانی که در مکان‌های تحت پوشش شبکه‌ی نسل سوم این اپراتور  قرار دارند بتوانند از شبکه‌ی دیتای پرسرعت بهره ببرند. اما همراه اول پا را از این هم فراتر گذاشته و نه تنها نحوه‌ فعال سازی سرویس 3G خود را شرح داده بلکه تعرفه‌ی قیمت سرویس‌ نسل سوم خود را نیز اعلام کرده است.
 نوع بسته     سرعت     حجم
(همراه اول)     قیمت (ریال)
همراه اول     حجم
(رایتل)     قیمت (ریال)
رایتل
۱ روزه     128KB     100MB     ۱۰٫۰۰۰     N/A     N/A
۷ روزه     128KB      300MB     ۳۰٫۰۰۰     200MB     ۳۰٫۰۰۰
۳۰ روزه     128KB     1GB     ۱۰۰٫۰۰۰     1.5GB     ۱۲۵٫۰۰۰
۳۰ روزه     1024KB     2GB     ۲۰۰٫۰۰۰     2GB     ۲۳۰٫۰۰۰

قیمت‌گذاری همراه اول احتمالا رایتل را نیز مجبور می‌کند، تعرفه‌ی قیمت سرویس‌های خود را کاهش دهد.
 
 


:: بازدید از این مطلب : 2806
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()